השוק

רמי לוי? זו רשת הסופרמרקטים שהכי כדאי להשקיע בה בישראל

בנק לאומי פרסמה לאחרונה המלצת קנייה למניית רשת ויקטורי של אייל רביד, עם מחיר יעד של 56 שקלים - גבוה ב-18% ממחיר המניה הנוכחי. שווי השוק של החברה משקף מכפיל רווח נקי של 12.5 בלבד, נמוך ב-20% מהממוצע בענף
מערכת ice | 
רמי לוי אייל רביד ויקטורי (צילום יונתן זינדל פלאש 90 מגמה אימג'ס)
רשת ויקטורי, אחת מחברות קמעונות המזון המובילות בישראל, מושכת תשומת לב בשוק ההון הישראלי. חטיבת שוקי ההון של בנק לאומי פרסמה לאחרונה המלצת קנייה למניית החברה, עם מחיר יעד של 56 שקלים - גבוה ב-18% ממחיר המניה הנוכחי. זאת למרות עלייה מרשימה של 40% במחיר המניה מתחילת 2024.
ההמלצה מבוססת על הערכה כי ביצועיה העסקיים החזויים של הרשת, הכוללים פתיחת סניפים חדשים, חיזוק מערך האונליין ושיפור תנאי הסחר מול הספקים, אינם משתקפים במלואם במחיר המניה הנוכחי. אגב, רמי לוי לא זכה להמלצה שכזו לאחרונה.

אחד הגורמים המרכזיים להמלצה הוא ההערכה כי מניית ויקטורי נסחרת במכפיל רווח נמוך ביחס לענף. שווי השוק של החברה משקף מכפיל רווח נקי של 12.5 בלבד, נמוך ב-20% מהממוצע בענף, כאשר מתחרות כמו שופרסל ויוחננוף נסחרות במכפילים גבוהים יותר. גם בהשוואה היסטורית, המכפיל הנוכחי נמוך משמעותית מהממוצע של השנים האחרונות, מה שמצביע על פוטנציאל עלייה במחיר המניה.
הצמיחה המרשימה של ויקטורי מהווה גורם מרכזי נוסף בהמלצה. החברה, המפעילה כיום 67 סניפי סופרמרקט בפריסה ארצית, חתמה על הסכמים לפתיחת שלושה סניפים נוספים בעמק חפר, בחריש ובתל מונד. בנוסף, הסניף החדש בראשון לציון, הגדול ביותר של הרשת, הציג את המכירות הגבוהות ביותר מאז פתיחתו בפברואר 2024. הצמיחה ניכרת גם בגידול במכירות למ"ר, שהגיעו ל-35,900 שקל ב-2023, עלייה משמעותית לעומת 32,300 שקל ב-2019.
מנוע צמיחה משמעותי נוסף של ויקטורי הוא פעילות האונליין. המכירות המקוונות של החברה רשמו גידול מרשים של 46% במחצית הראשונה של 2024 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והיוו 4.6% ממחזור המכירות הכולל. מגמת הצמיחה נמשכה גם ברבעון השלישי של 2024, כאשר המכירות המקוונות הגיעו ל-5% ממחזור המכירות. נתונים אלה, יחד עם שמירה על נתח שוק יציב של 4% למרות התחרות העזה בענף, מחזקים את הערכת בנק לאומי כי ויקטורי מציגה יכולת התמודדות טובה עם אתגרי השוק ופוטנציאל צמיחה משמעותי בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה