השוק

חדשנות רפואית: 30 אלף רופאים יוכלו מעכשיו להשקיע בבריאות

ההסתדרות הרפואית בישראל בשיתוף עם קרן eHealth Ventures, משיקה את מועדון החדשנות CLUB-D. המועדון יאפשר לראשונה ל-30,000 רופאים ורופאות להשקיע בסטארטאפים בתחום טכנולוגיות ושירותי הבריאות
מערכת ice | 
רופאים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחת הסיבות לכך שחברות רבות בתחום מדעי החיים וטכנולוגיות בריאות (HealthTech) מתמודדות עם אתגרים במעבר מהחדשנות העסקית להצלחה כלכלית היא היעדרן של השקעות "חכמות" בעלות ערך מוסף. את האתגר הזה מנסה ההסתדרות הרפואית בישראל לצלוח כשהיא נכנסת לתעשיית ההון סיכון הישראלית ומעניקה לרופאים הזדמנות להשקיע בחברות חדשניות עם הקמת מועדון משקיעים חדש. מועדוני משקיעים (Angel Clubs) הם התאגדות של משקיעים פוטנציאליים הנחשפים במרוכז להזדמנויות השקעה.
המועדון החדש, שייקרא CLUB-D, יאפשר לחברים בהסתדרות להשקיע בסטארטאפים ובחברות טכנולוגיות בריאות (HealthTech), תוך חשיפה להזדמנויות השקעה אקסקלוסיביות ותמיכה מקצועית מצוות המומחים של המועדון.

המועדון יתמקד בזיהוי הזדמנויות השקעה בחברות המפתחות פתרונות חדשניים, ויביא את ערך המוסף של אנשי מקצוע עם ניסיון רחב בענף הבריאות. השותפות להקמת המועדון יקימו פלטפורמה לזיהוי הזדמנויות השקעה בחברות חדשניות ותסייע להצלחתן באמצעות השקעה פיננסית, תובנות קליניות והנחייה אסטרטגית. 
חברי ההסתדרות הרפואית ייהנו מחברות חינם במועדון, וכן מהכשרות בתחומי ייזום, הקמה והשקעות. מועדון החדשנות נועד גם לשפר את הקשרים בין יזמים לרופאים, משקיעים וארגוני בריאות. 
למנכ"לית המועדון מונתה נעם עמיר, בעלת רקע עשיר בשוק ההון, גיוס משקיעים והקמת סטארטאפים.
טלאור זק"ש, שותף מנהל ב-eHealth Ventures: "היוזמה החדשה מקדמת את אסטרטגית ההתמחות של הקרן בתחום ה-HealthTech ונותנת מענה לעניין הגובר של משקיעים במגמות ההתפתחות המואצות של הענף ובהזדמנויות הרבות של תנופת היזמות בישראל בתחום זה. מועדוני משקיעים כמו CLUB-D מעניקים לחבריהם מגוון רחב של הזדמנויות השקעה בחברות מבטיחות ומצליחות שבדרך כלל למשקיעים פרטיים אין גישה אליהן. החברות מצידן עשויות לקבל גישה למקור מימון חשוב גם בשלבים בהם גופי השקעה ממוסדים וגדולים יותר מנועים מלהשקיע, וגם למנף את הידע המקצועי והקליני ואת רשת הקשרים של חברי המועדון והנהלתו".  
עו"ד לאה ופנר, מנכ"לית הר"י: "המיזם החדש תומך ביעדים האסטרטגיים של הר"י ששמה בשנים האחרונות דגש על חיזוק ההובלה של הרופאות והרופאים בתעשיית החדשנות ועל פיתוח שירותי ערך מוסף ייחודיים לחברי הר"י. המועדון יאפשר לרופאות ולרופאים המעוניינים בכך להשתלב בפעילות השקעות ייחודית בשילוב מומחים הן בצד הפיננסי והן בצד הקליני ולא פחות חשוב מכך - יאפשר לרופאים ולרופאות יזמים גישה למקור מימון פוטנציאלי שיכול לסייע להם בשלבים הראשונים של מחקר ופיתוח, הוכחה קלינית ומסחור של מוצריהן".
נעם עמיר, מנכ"לית CLUB-D: "אני נרגשת להוביל את המיזם החדש מבית הר"י וקרן eHealth Ventures דווקא עכשיו. באמצעות מועדון החדשנות נוכל לחזק את הקהילה הרפואית ותעשיית הבריאות בישראל על ידי משאבים נוספים, כלים, ידע וטכנולוגיות מתקדמות שיתרמו למיצוב ישראל כמובילה עולמית בתחום החדשנות הרפואית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה