השוק

רשת המלונות הישראלית בקריסה: זה הצעד שיציל אותה?

אחרי שביקשה את הקפאת ההליכים בסלינה, בקבוצת חג'ג' מציעים כעת: "להיכנס בנעלי סלינה ישראל במרבית הפרויקטים במסגרת מסלול התרמות ולהפעילם בין בדרך של שותפות עם השותפים הקודמים ובין הפעלה חלף סלינה"
מערכת ice | 
רשת האירוח סלינה (צילום freepik, יחצ סלינה)
בעולם המלונאות הישראלי מתחוללת דרמה של ממש. רשת סלינה, שנכנסה לשוק המקומי בתרועה גדולה והבטיחה מהפכה בתחום האירוח, מצאה את עצמה על סף התמוטטות. קבוצת חג'ג', המשקיעה הראשית בפעילות הרשת בישראל, הגישה לבית המשפט המחוזי בקשה דרמטית להקפאת הליכים ומינוי נאמן לחברת ר.א.י יזמות מכמורת בע"מ, המפעילה את סלינה בארץ.
על פי פספורטניוז, הנפילה המהירה של סלינה בישראל מגיעה בעקבות קריסתה של חברת האם באנגליה, שנכנסה להליכי חדלות פירעון. מהלך זה יצר אפקט דומינו, כאשר נושים החלו לפעול נגד הסניף הישראלי, מה שהוביל להפרת הסכמים עם קבוצת חג'ג'. הקבוצה, שמצאה את עצמה בעמדה בלתי אפשרית, החליטה לנקוט בצעד קיצוני של בקשת הקפאת הליכים, בניסיון להציל את השקעתה ולמנוע "כאוס ניהולי" כלשונה.

במסגרת הבקשה לבית המשפט, קבוצת חג'ג' מבקשת למנות נאמן בעל ניסיון בחברות תפעוליות, שיקבל סמכויות נרחבות לבדיקת נכסי החברה והתחייבויותיה. המטרה המוצהרת היא לנסות ולשמר את ערך החברה באמצעות המשך הפעלתה, תוך בחינת אפשרות להגיע להסדר חובות עם הנושים השונים, כולל המשכירים של הנכסים בהם פועלת הרשת.
במקביל, קבוצת חג'ג' בוחנת אפשרות להיכנס בנעלי סלינה ישראל במרבית הפרויקטים, למעט פרויקט הרי ירושלים. החברה שוקלת להפעיל את האתרים השונים, אם בשותפות עם השותפים הקודמים של סלינה ואם באופן עצמאי. כבר כעת, החברה מדווחת על התקדמות במשא ומתן בנוגע לכמה אתרים, כמו בית המגן בתל אביב ומלון אדמה במצפה רמון.
סיפורה של סלינה בישראל מהווה תזכורת חדה לסיכונים הטמונים בהשקעות בתחום המלונאות, במיוחד כשמדובר במותגים בינלאומיים חדשים בשוק. בעוד שקבוצת חג'ג' מצהירה על כוונתה לפעול "ביסודיות ואחריות" כדי למזער את ההפסד, היא גם מודה שאין כל ודאות להצלחת המהלך. התפתחות זו צפויה להשפיע לא רק על עתיד הרשת, אלא גם על אמון המשקיעים והצרכנים בתעשיית המלונאות הישראלית בכללותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה