תיירות

רשת סלינה הייתה על סף קריסה כלכלית: זו החברה שהצילה אותה

לאחר שמניית רשת האירוח סלינה צנחה מאז הפיכתה לחברה ציבורית, הודיעה החברה כי חתמה על הסכם ענק בהיקף של כ-68 מיליון דולר עם חברת אוספריי, שעתידה להציל את החברה 

מערכת ice | 
רשת האירוח סלינה (צילום freepik, יחצ סלינה)
רשת האירוח והנופש הבינלאומית סלינה, הודיעה על הסכם השקעה בהיקף של 68 מיליון דולר עם חברת אוספריי, שתשקיע באופן מיידי 20 מיליון דולר בתמורה לרוב מניות החברה.
ההסכם עם אוספריי הוא האחרון מתוך מספר צעדים שבהם נקטה החברה בשל מצבה הכלכלי הרעוע. מאז שנוסדה הרשת בשנת 2014, סלינה ספגה הפסדים רבים הכוללים הפסד ענק של כ- 198 מיליון דולר בשנת 2022. 
כיום, סלינה מתפעלת כ-114 בתי הארחה ברחבי העולם. בשיחה עם "כלכליסט" הסביר המנכ"ל כי מדובר על הקמת 900 חדרי מלון חדשים בשנה, צמיחה אותה הגדיר כ"איטית" ביחס לשוק המלונאות.
סלינה הושוותה לא פעם למתחמי WeWork. אבל כדי להימנע מפשיטת רגל, בסלינה פעלו באופן אגרסיבי על מנת לצמצם עלויות. רק ב-2023 פיטרה החברה 350 עובדים ברחבי העולם וסגרה חמישה בתי הארחה. 
לפי 'כלכליסט', אתמול פרסמה סלינה מכתב לספקים, בו נכתב: "על רקע המלחמה, סלינה ישראל פתחה דלתות למפונים מהדרום והצפון ללא ידיעה ברורה לגבי מקור ההכנסה. ההתמודדות התזרימית היא כלל ארצית וגם אנחנו מתמודדים עם חובות לקוחות שטרם שולמו לנו בשל המצב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה