השוק

העמותה צברה חובות של 3.1 מיליון שקל: נכנסת להליך פירוק

הסדר פשרה בין רשמת העמותות ועמותת וורלד ויז'ון (ע"ר) קובע כי יינתן צו פירוק קבוע לעמותה, והארגון העולמי יישא בתשלום הוצאות הליך הפירוק וחובות לנושים בסכום של עד 3.1 מיליון
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בית המשפט המחוזי בירושלים נתן תוקף של פסק-דין להסדר הפשרה, שהושג עם עמותת וורלד ויז'ון (ע"ר) ובאישור רשמת העמותות במשרד המשפטים, במסגרת הליך הפירוק של העמותה. הסדר הפשרה קובע, בין היתר, כי יינתן צו פירוק קבוע לעמותת וורלד ויז'ון (ע"ר); הארגון העולמי יישא בתשלום הוצאות הליך הפירוק ותשלום חובות לנושים בסכום של עד 3.1 מיליון שקל.
ככל שהארגון העולמי World Vision International  יקים בישראל תאגיד אלכ"רי, בפרק זמן של 5 שנים ממועד אישור הסכם הפשרה והפיכתו להסכם חלוט, לא יוכלו מי שכיהנו במוסדות העמותה, ובכלל זה חברי האספה הכללית, הוועד, וועדת הביקורת ונושאי משרה בעמותה, למלא תפקיד כלשהו בתאגיד החדש.
 
הסכם הפשרה הושג לאחר שבנובמבר 2021 הגישה יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה למתן צו לפירוק עמותת וורלד ויז'ון. הבקשה נסמכה על הליך ביקורת עומק, שנערך על-ידי יחידת העמותות ברשות התאגידים. ממצאי הליך ביקורת העומק העלו ליקויים מהותיים, אשר נבעו מהתנהלות לא תקינה של העמותה, ובכללם: שימוש בנכסי העמותה שלא לשם הגשמת מטרותיה, אי קידום מטרותיה הרשומות של העמותה, העברת נכסי העמותה לגורמים הקשורים לטרור, אי תפקוד מוסדות העמותה, ועוד.
בינואר 2023 הורה בית המשפט המחוזי על מתן צו לפירוק זמני של העמותה ומינויו של עו"ד עדי פיגל כמפרק זמני. בדו"חות שהגיש לבית המשפט, עמד המפרק הזמני על קיומם של הליקויים אשר נתגלו על-ידי רשמת העמותות ואף ציין ליקויים נוספים, שנמצאו בהתנהלות העמותה. בשל כך עתר המפרק הזמני למתן צו פירוק קבוע לעמותה.
במקביל, לבקשת המפרק הזמני למתן צו פירוק קבוע לעמותה, התנהל משא ומתן ממושך עם הארגון העולמי World Vision International, אליו משתייכת העמותה, על מנת לסיים את הליך הפירוק. כאמור, המשא ומתן נשא פרי וביום 11 בספטמבר 2024 נתן בית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופט א. רון) תוקף של פסק-דין להסדר פשרה שנחתם בין הצדדים, בהסכמת רשמת העמותות. הסדר הפשרה מביא לידי סיום את המחלוקת בין הצדדים להליך, ולאחר פירעון החובות לנושים, יינתן צו לחיסול העמותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה