בארץ

רשם העמותות במהלך קיצוני: בוטלו אישורי ניהול תקין של 500 עמותות

ביום חמישי האחרון, בוטלו כ-500 אישורי ניהול תקין לשנת 2023 לעמותות שקיבלו אישור ניהול תקין לשנתיים (2022-2023) ולא עמדו בחובתן
מערכת ice |  1
שולי אבני שוהם
יחידת רשם העמותות והחל"צ ברשות התאגידים, ממשיכה בהגברת פעולות הפיקוח והאכיפה כנגד עמותות שאינן מגישות דיווחים שנתיים ומפרות את הוראות חוק העמותות. ביום חמישי, 1 בדצמבר 2022, בוטלו כ-500 אישורי ניהול תקין לשנת 2023 לעמותות שקיבלו אישור ניהול תקין לשנתיים (2022-2023) ולא עמדו בחובתן, כנדרש בחוק, ולא הגישו את הדיווחים השנתיים.
עמותות נדרשות לכנס אסיפה כללית לאישור דוחותיהן הכספיים והמילוליים בכל שנה וכן נדרשות להגיש ליחידת רשם העמותות מדי שנה דיווחים על פעילותן בשנה שחלפה ועל התנהלותן הכספית. דיווחים אלה מאפשרים ליחידת רשם העמותות והחל"צ לפקח על פעילות העמותה ולבחון את עמידתן בהוראות החוק והנחיות רשמת העמותות, לוודא כי העמותה מקדמת את מטרותיה וכי לא מבוצעת חלוקת רווחים אסורה. בנוסף, דיווחים אלה מתפרסמים לציבור, מיידית וללא תשלום, באתר גיידסטאר - https://www.guidestar.org.il/home. פרסום זה מקיים את העיקרון לפיו עמותות ותאגידים אחרים ללא כוונת רווח, נדרשים לרמת שקיפות גבוהה, בין בשל הישענותם על תרומות פרטיות ותקציבים ציבוריים ובין בשל העניין הציבורי הכללי בפעילות תאגידים מסוג זה. עמותות פעילות שאינן מדווחות, פוגעות בשקיפות מידע על אודות פעילותן לציבור כולו וליחידת רשם העמותות, ובכך פוגעות ביכולת לפקח עליהן.
עו"ד שולי אבני-שוהם, רשמת העמותות וראש רשות התאגידים: "באמצעות אישור ניהול תקין עמותות וחל"צ יכולות לקבל תמיכות והקצבות מהמדינה ומרשויות מקומיות, להתקשר בחוזים עם המדינה ועם גופים נוספים, לקבל תרומות ואף לקבל פטור מתשלום מס לתרומות, כמו כן עמותות יכולות לקבל פטור חלקי לארנונה והקצאות קרקע מהמדינה. לכן, כאשר נמצא שעמותה פועלת בניגוד לחוק, חובתנו לפעול ולבטל את האישור . יחידת רשם העמותות תעמוד על כך שכל עמותה רשומה תקיים את חובותיה החוקיות ותגיש דיווחים כנדרש על פי הדין. מבצע אכיפה זה מצטרף למאמצי הפיקוח שמשקיעה היחידה ביניהם  מבצע הפיקוח המיוחד על מאות עמותות שאינן מגישות דיווחים שהחל בתחילת חודש נובמבר, ומהווים חלק חשוב ביישום גישה זו לטובת הגברת אמון הציבור בפיקוח על ארגונים ללא כוונת רווח". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד. לקחו להם אישור
    ואף על פי עקוץ תעקוץ 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הוכחות לניהול לא תקין, יש הוכחות לנוכלות. לקחו להם אישור. אז? הם ממשיכים בשלהם. פתחו לנוכלים תיקים פליליים, שלחו עליהם את מס הכנסה. רק כך הם ירגעו. כך אגב תפסו גם את אל קאפונה.
    סגור