השוק

אינטל במשבר: העובדים בישראל בסכנה בעקבות תכנית ההבראה?

עצירת פרויקטי ענק, מכירת חטיבות, ואף פיצול החברה בין האפשרויות להבראת החברה שרק לאחרונה הודיעה על גל פיטורים, כזה שעשוי בהמשך לפגוע בישראל, כאשר נבחנת האפשרות למכור חטיבות או אחזקות בחברות אחרות, כמו מובילאיי הישראלית, אם כי הביקוש למניותיה צנח משמעותית השנה
מערכת ice |  2
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
דירקטוריון אינטל, ענקית השבבים האמריקאית, התכנס השבוע לדיון מכריע בעקבות תוצאות כספיות מאכזבות ואובדן אמון המשקיעים. על רקע ירידה בהכנסות וכניסה להפסדים, הדירקטוריון בוחן שורת צעדים קיצוניים להבראת החברה, ביניהם עצירת פרויקטי ענק, מכירת חטיבות, ואף פיצול החברה. החלטות אלו עשויות לא רק לשנות את פני אינטל, אלא גם להשפיע משמעותית על תעשיית השבבים העולמית ועל תוכניות הממשל האמריקאי להפוך את ארה"ב למעצמת ייצור שבבים.
על פי בלומברג, בין האפשרויות הנשקלות: צמצום או ביטול השקעות במפעלים חדשים בשווי מיליארדי דולרים, כולל עיכוב בהקמת מפעל בגרמניה וביטול תוכניות במדינות אחרות. צעד זה עלול לפגוע בתוכנית הדגל של ממשל ביידן, שהקצה 50 מיליארד דולר לקידום תעשיית השבבים האמריקאית. בנוסף, נבחנת האפשרות למכור חטיבות או אחזקות בחברות אחרות, כמו מובילאיי הישראלית, אם כי הביקוש למניותיה צנח משמעותית השנה.

הצעד הדרמטי ביותר הנשקל הוא פיצול אינטל לחברות נפרדות, תוך הפרדה בין פעילות עיצוב השבבים לפעילות הייצור. אולם, מהלך זה נתפס כמורכב ובעל השלכות מרחיקות לכת, שכן החיבור בין שתי הפעילויות נחשב לליבת זהותה של אינטל. למרות הקשיים, הדירקטוריון אינו שוקל להחליף את המנכ"ל פט גלסינגר, אשר נתפס כמי שנכנס לתפקיד לאחר שהנזק העיקרי כבר נגרם.
ההחלטות שיתקבלו עשויות להשפיע לא רק על עתידה של אינטל, אלא גם על מאמצי ארה"ב לחזק את תעשיית השבבים המקומית. הממשל האמריקאי השקיע מאמצים רבים, כולל סובסידיות והטבות משמעותיות, בעידוד הקמת מפעלי שבבים בארה"ב, ואינטל היתה אמורה להיות שחקן מרכזי במאמץ זה. כל שינוי בתוכניות החברה עלול להשפיע על האסטרטגיה הלאומית בתחום זה.
בתגובה לדיווחים, אינטל מסרה כי היא נמצאת בשלבי השלמה של תהליך חדשנות טכנולוגי היסטורי ומתכננת להאיץ את השלב הבא של הטרנספורמציה שלה. החברה מדגישה את הצעדים ההחלטיים שהיא נוקטת כדי להניע צמיחה רווחית ולבסס מחדש את מעמדה המוביל בתחומים מרכזיים כמו מחשוב בינה מלאכותית. עם זאת, האתגרים העומדים בפני אינטל נותרים משמעותיים, והדרך להחזרת החברה למסלול של צמיחה וחדשנות צפויה להיות ארוכה ומורכבת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דבר ראשון להעיף את פט שהרס את אינטל (ל"ת)
    יאיר ל 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הנזק נגרם בתקופתו
    יוצמעך 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נכון שההובלה של אינטל נפגעה לפני שהגיע, אבל המצב היה הרבה יותר טוב. ההידרדרות קרתה בגלל השקעות הענק במפעלים
    סגור