דיגיטל וטק

לפני שיפוטרו, עובדי ענקית השבבים בישראל מעדיפים לפרוש מרצון

לאחר שהחברה הגלובלית הודיעה על תוכנית צמצומים נרחבת שמטרתה להקטין את כוח האדם שלה ב-15%, עובדי אינטל ישראל נערכים: רבים מהם הגישו מועמדות לכונית הפרישה מרצון. החברה סגרה את האפשרות להמשיך להגיש את הבקשות ועוסקת כעת במיון הפניות שהתקבלו
מערכת ice |  1
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
ענקית הטכנולוגיה אינטל חשפה באחרונה כי בכוונתה לצמצם כ-15 אלף עובדים ברחבי העולם כחלק מתוכנית ארגון מחדש שמטרתה לחסוך עשרה מיליארד דולר. במסגרת התוכנית, הוצעה לעובדים האפשרות לפרוש מרצון בתנאים מועדפים. כלכליסט מדווח היום כי עובדים רבים כבר הגישו מועמדות לתוכנית הפרישה והחברה סגרה את האפשרות להמשיך ולהגיש בקשות נוספות. 
נכון לעכשיו, החברה נמצאת בעיצומו של תהליך הבחינה של מספר הפורשים בכל חטיבה ותיאום אופן הקיצוץ המתבקש. ההערכות הן כי חטיבות שאינן עוסקות בתחומים טכנולוגיים, כמו כוח אדם ושיווק, ייפגעו בצורה המשמעותית ביותר. במקביל, חטיבות הפיתוח והייצור, המהוות את עמוד השדרה של החברה, ייפגעו פחות אך עדיין ייתקלו בקיצוצים.

המנכ"ל פט גלסינגר הדגיש כי המטרה העיקרית של התוכנית היא להביא לייעול תפעולי ולחיסכון משמעותי בעלויות. לדבריו, התוכנית תתמקד בפרויקטים בעלי השפעה רחבה יותר ותביא לצמצום הוצאות ההון ב-20% בשנת 2024. בנוסף, התוכנית צפויה להפחית את עלות המכר הלא משתנה בכמיליארד דולר בשנת 2025.
אינטל מעסיקה כיום בישראל כ-11,700 עובדים, וההערכות הן שהחברה תיאלץ לפטר מאות עובדים כדי לעמוד ביעדי הקיצוצים הגלובליים שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בומרנג לאינטל
    Abuya 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    העובדים המוכשרים יעזבו . הפחות טובים ישארו . יצא שכרם בהפסדם
    סגור