דיגיטל וטק

המגעים נכשלו - סופטבנק ואינטל: למה השותפות המיוחלת נתקעה?

המגעים בין שתי ענקיות הטכנולוגיה לפיתוח וייצור של שבבי בינה מלאכותית עלו על שרטון לאחר שאינטל לא הצליחה לעמוד בדרישות האינטנסיביות של סופטבנק
שרון בירקמן |  2
סופטבנק (צילום האתר הרשמי)
מנכ"ל סופטבנק, מסאיושי סון, מעוניין להשקיע מיליארדי דולרים בניסיון למקם את קבוצת סופטבנק במרכז מהפכת הבינה המלאכותית, באמצעות פיתוח שבבים שיתחרו בשבבי ה-AI המובילים של נבידיה. עוד ב-2016  סופטבנק זיהתה את תחום הבינה המלאכותית כבעל פוטנציאל צמיחה גבוה מה שהוביל אותה לרכוש את חברת עיצוב השבבים Arm. אינטל הייתה משקיעה מרכזית בהנפקה הראשונית של Arm בספטמבר 2021, אך לאחרונה מכרה את חלקה.
המגעים לשיתוף הפעולה בין השתיים היו עשויים להאיץ את המאמצים של סופטבנק לשלב את עיצובי השבבים של Arm, כאמור, אחת הרכישות המרכזיות של הענקית היפנית, עם יכולות הייצור של הרכישה האחרונה שלה, גרפקור, המתמחה בפיתוח שבבים ומעגלים מתקדמים בתחום הבינה המלאכותית (AI) ולמידת מכונה, כך מסרו לפייננשל טיימס מקורות המעורים בפרטים.

אבל מה שקרה מאחורי הקלעים הוא סיפור אחר. אינטל, שנמצאת כעת בתקופה מאתגרת, כלכלית וניהולית, לא הצליחה לעמוד בקצב הדרישות של סופטבנק. עם קיצוצים נרחבים ותוכניות ייעול, אינטל פשוט לא הייתה מסוגלת לספק את מה שסופטבנק רצתה. התוצאה: המגעים התמוטטו, המשא ומתן נתקע ושתי ענקיות הטכנולוגיה כנראה לא יכבשו את עולם שבבי הבינה המלאכותית ביחד.
המצב הנוכחי מציב בפני סופטבנק אתגרים חדשים. החברה פועלת למצוא פתרונות אחרים, כולל מגעים עם TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם. בנוסף, סופטבנק מנסה לגייס מקורות נוספים בתעשייה הטכנולוגית שיעזרו לה לממן את הפרויקט השאפתני, כמו גוגל ומטא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רונלי הצמח
    אני סכסכתי ביניהם 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    --אני בצמיחה מתמדת--
    סגור
  • שלא תהיי בצמיחה בחיים, שלא תראי אור יום!! (ל"ת)
    רונלי הדבילית 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור