דיגיטל וטק

אינטל מחפשת חבל הצלה: התרחיש הקיצוני שישפיע על אלפי עובדים

דירקטוריון אינטל שוקל מהלכים דרסטיים לשיפור מצבה הפיננסי, כולל עצירת פרויקטי בניית מפעלים חדשים ומכירת החזקות במובילאיי. על הפרק עומדת גם אפשרות קיצונית לפיצול החברה לכמה חברות נפרדות. מאינטל נמסר: "מתכננים להאיץ את השלב הבא של הטרנספורמציה שלנו"

מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock)
דירקטוריון אינטל התכנס השבוע לדון במהלכים דרסטיים לשיפור מצבה של החברה, בעקבות המשבר הפיננסי הקשה שהחברה נקלעה אליו, ההפסדים והחלטת פיטורים רחבה. בין האפשרויות שנבחנות נמצאת עצירת פרויקטים משמעותיים לבניית מפעלים, מכירת החזקות במובילאיי או פיצול פעילות הליבה של החברה לחברות נפרדות.
על פי דיווח סוכנות הידיעות בלומברג, האפשרויות הללו נבחנות לאור ירידת ההכנסות של אינטל והצורך לייצב את המצב הפיננסי של החברה. הדירקטוריון בוחן את האפשרות למכור חטיבות שנרכשו לפני מינוי המנכ"ל הנוכחי, פט גלסינגר, כולל אחזקות במובילאיי ו-Altera. עם זאת, ייתכן שהביקוש לחברות אלו מוגבל, מה שמקשה על מימוש המהלך.
 
בנוסף, מתמודדת אינטל עם שיקול של צמצום ההשקעות במפעלי שבבים חדשים, כגון אלו באריזונה ובאוהיו, שמיועדים להיות חלק מרכזי באסטרטגיה של ממשל ביידן לשיפור ייצור השבבים בארה"ב. הפרטים הובאו על ידי עומר כביר בכלכליסט. בעקבות שינויים אפשריים, ייתכן גם עיכוב או ביטול של הקמת מפעלים בגרמניה, פולין ומלזיה, זאת לאור הצורך לבצע קיצוצים. דיווחים מציינים גם שהקמת המפעל בקרית גת, שעלותה 25 מיליארד דולר, נעצרה בתחילת הקיץ.
 
באינטל לא מתכננים להחליף את גלסינגר בתגובה, מאחר שנראה כי הנזק העיקרי נגרם לפני כניסתו לתפקיד. מהלך קיצוני נוסף שנשקל הוא פיצול אינטל לחברות נפרדות, מה שמעורר שאלות לגבי ההיגיון העסקי מאחורי ההפרדה של פעילות עיצוב השבבים מייצורם. כמו כן, ישנם חסמים פרקטיים, כולל דרישות רגולטוריות והתחייבויות השקעה שצפויות להיות חלק מהמהלך.
הדירקטוריון לא קיבל עדיין החלטות סופיות לגבי עתיד אינטל או חלקים ממנה, ולא התקבלו הצעות רכישה עד כה. הדיונים נמשכים ללא מועד הצבעה מחייב, אך ברור שמדובר במהלך חשוב שיכול להשפיע על עתיד החברה והאסטרטגיה שלה בשוק הגלובלי.
מאינטל נמסר בתגובה לסוכנות הידיעות בלומברג: "אנחנו לקראת השלמתו של הליך חדשנות טכנולוגי היסטורי, וביססנו מחדש את ההובלה בתחומי פעילות מרכזיים כמו מחשבי AI. אנחנו מתכננים להאיץ את השלב הבא של הטרנספורמציה שלנו, בשעה שאנו נוקטים בצעדים החלטיים כדי להניע צמיחה רווחית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה