השוק

סקר העסקים הגדול: שליש מהמפעלים בצפון יעברו למרכז אם המצב יימשך

חברת הייעוץ תפן נמצאת מאז התחילה המלחמה בחזית הייעוץ למפעלים בצפון והדרום; תפן מנסה לייעל את תהליכי העבודה במפעלים כך שיוכלו לשמור על שגרת חירום ולהכין את עצמם טוב יותר ל"יום שאחרי"; סקר מקיף שעשתה החברה על מצב העסקים בדרום והצפון מגלה נתונים מעניינים; הסקר המלא
ניצן כהן |  3
מלי ביצור פרנס (צילום ענת קזולה)
סקר מעודכן שערכה ועיבדה חברת הייעוץ תפן מגלה את תמונת המצב של המפונים מיישובי הצפון. תפן היא אחת מחברות הייעוץ הדומיננטיות בישראל והמעורבות שלה בתהליכי השיקום ביום שאחרי תהיה משמעותית. אבל כרגע המצב הוא שחברות מסוגה של תפן מסייעות לפירמות בגבול הצפון והדרום להתמודד עם המצב החדש, כלומר לחזור כמה שיותר מהר לתפקוד כמה שיותר שלם ומכאן החשיבות בתובנות שהסקר הזה מניח לפתחנו.
אם כן, מהנתונים עולה כי בדרום, בדומה לצפון, רוב התושבים לא פוטרו מעבודתם (89%) אולם כאן אנו רואים שרוב האנשים עדיין עובדים באותו מקום עבודה (63%), בעוד שבצפון כשליש מהמפונים הפסיקו לעבוד בעקבות המצב.
כ-69% מתושבי הדרום מעידים שמצבם הכלכלי הורע מאז תחילת המלחמה בדומה למפוני הצפון (73%). מבין אלו שלא פוטרו – הרוב אומרים שיש להם אפשרות לעבוד מרחוק. זאת בניגוד למפוני הצפון שם רק כרבע מציינים שיש להם אפשרות לעבוד מרחוק, ולשליש מהנשאלים מהצפון אין אופציה לעבוד מרחוק כלל.
בנוסף שלוש שאלות הופנו ל- 89 בעלי מפעלים מהדרום ומתוכם- 75 השיבו עולה כי 54% מבעלי המפעלים בדרום מציינים שהיקף המכירות שלהם נפגע משמעותית לעומת 64% בעלי מפעלים מהצפון. עם זאת יש גם נתון מעודד שכן 81% בעלי מפעלים בדרום ו- 78% בעלי מפעלים בצפון לא פיטרו עובדים. רוב המפעלים בדרום כמו גם בצפון לא העבירו את הפעילות לאזור אחר פחות מטווח אך בדרום 11% אומרים שאם המצב יימשך הם ייאלצו לעשות זאת ובצפון 31%.
אם כן, מהסקר שביצעה תפן ניתן להסיק שתי מסקנות: המסקנה הראשונה היא שהעמידות של תושבי הצפון והדרום משמעותית כשהסיוע שהם מקבלים מהמדינה מאפשר להם לא לפטר עובדים (כרגע) ולא להעתיק את המפעלים למרכז (כרגע). אבל גם כאן יש בעיה שכן אם המצב בגבול הצפון ימשך, הרי שכמעט שליש מהמפעלים שם יאלצו להעתיק את המפעלים לאזור המרכז.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וואו
    לילך 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתונים ממש מדאיגים
    סגור
  • 2.
    העובדים גרים בכפרים ליד.והכפרים
    Magic 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדים גרים בכפרים ליד שלא מופצצים.אלה הרוב הישובים היהודים והדרוזים.לכן יש מי שעובד כרגע. חוץ מיזה במרכז ישלמו מסים.ואין הטבות רבים.
    סגור
  • 1.
    המסקנות של תפן ממש מאירות עיניים, לא יאומן כמה הם טובים
    מיקמק 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתקשר לתפן שיעשו יעוץ אצלי בארגון, בוודאי הם יתנו לי תובנות וזווית ראייה חדשה ורעננה.
    סגור