השוק

בסך של כ-300 מיליון שקל: זה המהלך הענק של חברת שוהם ביזנס

חברת שוהם ביזנס מציגה הבעת אמון מצד המערכת הבנקאית, קבלת תנאי אשראי עדיפים ונגישות גבוהה למקורות מימון. לשוהם ביזנס מסגרת אשראי בסך 250 מיליון שקל מבנק מוביל וכעת היא מדווחת על הגדלת המסגרת ב-50 מיליון שקל נוספים לסך כולל של 300 מיליון שקל

מערכת ice | 
אלי נידם (צילום אמלי נידם, shutterstock)
חברת שוהם ביזנס, העוסקת באשראי חוץ בנקאי ונמצאת בשליטתו של איש העסקים אלי נידם מציגה הבעת אמון מצד המערכת הבנקאית, קבלת תנאי אשראי עדיפים ונגישות גבוהה למקורות מימון. 
על פי ההודעה הרשמית, החברה מחזיקה במסגרת אשראי בסך של 250 מיליון שקל מבנק מוביל וכעת מדווחת שוהם ביזנס כי היא החליטה להגדיל את המסגרת ב-50 מיליון שקל נוספים לסך כולל של 300 מיליון שקל. 
לצד זאת, חברת שוהם ביזנס מודיעה כי קיבלה הקלה בבטוחות (בצ'קים המופקדים). אין ספק, המהלך מהווה הגדלת הגמישות הפיננסית של החברה. לצד זאת, אותה החלטה מאפשרת לחברה לספק אשראי בתנאים טובים יותר. 
עוד מציינת חברת שוהם ביזנס, העוסקת באשראי חוץ בנקאי, כי הגדלת מסגרת האשראי מהבנק היא לצד הגדלת מסגרת אשראי מבנק נוסף שהגדיל את מסגרת האשראי לחברה ב-25 מיליון שקל  נוספים, לסך כולל של 200 מיליון שקל, זאת לאחר תום הרבעון השני של 2024. 
על פי התוצאות הכספיות שעלו ברבעון השני של שנת 2024, ניתן היה להבחין כי ההון העצמי של חברת שוהם ביזנס גדל ב-13% ל-185 מיליון שקל. עוד נחשף, כי יחס ההון למאזן עמד על 21% והרווח הנקי הסתכם בכ-9.9 מיליון שקל, מדובר בעלייה של כ-6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת שעברה. בנוסף, החברה דיווחה כי התשואה להון ברבעון השני של 2024 עמדה על כ-21% בחישוב שנתי כמו גם חלוקת דיבידנד של 12 מיליון שקל לתקופה.
למועד הדוח לרבעון שני של 2024 תיק האשראי של החברה, עמד על כ- 795.4 מיליון שקל,  מדובר בצניחה של כ- 5% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, זאת על רקע המשך ביצוע חיתום קפדני, נוכח פני התקופה. 
בנוסף לכך, שוהם ביזנס מציינת כי עיקר תיק האשראי של החברה הינו ברובו למשך תקופה קצרה יחסית, כאשר למועד הדוח כ- 67% מתיק האשראי הינו למשך תקופה של עד 90 ימים, וכ-81%  עד 120 יום, מה שמאפשר לחברה גמישות להנזיל חלק מהתיק במידת הצורך על מנת לתמוך בצורכי הנזילות ולנהל את חשיפותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה