השוק

פנינסולה חוגגת: אשת העסקים הישראלית רכשה מניות ב-43 מיליון שקל

בעסקה שבוצעה מחוץ לבורסה, סיגלית אלל רכשה מניות במחיר משקף פרמיה של כ-14% על מחיר המניה. המשקיעים לוטשים עיניים לעבר צמיחה בתחום ליווי פרויקטים לבנייה. לחברה תיק אשראי של 1.49 מיליארד שקל, והיא נסחרת לפי שווי של 355 מיליון שקל לאחר עלייה של כ-16% במחיר המניה מתחילת השנה
מערכת ice |  2
אילן רביב (צילום רמי זרנגר)
חברת T.S.M.D Allal Holdings, שנמצאת בבעלות סיגלית אלל, רכשה מניות חברת פנינסולה בתמורה כוללת של כ-42.7 מיליון שקל. העסקה בוצעה במחיר המשקף פרמיה של כ-14% על מחיר המניה לפני הדיווח ואלל רכשה 10.55% מהון המניות של פנינסולה, שמוערכת כיום בשווי של כ-360 מיליון שקל.
על פי פרסום בלעדי של שירי חביב ולדהורן בגלובס, העסקה בוצעה בעסקה מחוץ לבורסה, כאשר המוכרות היו חברות הביטוח מגדל והפניקס, ובעלת השליטה בפנינסולה היא קבוצת מיטב של משפחות סטפק וברקת. אלל היא מבעלים חברת הפיצוחים והפירות היבשים דין שיווק וקלייה. פנינסולה, המתמחה במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, נסחרת בבורסה לפי שווי של 355 מיליון שקל לאחר עלייה של כ-16% במחיר המניה מתחילת השנה.
עם זאת, בשנה האחרונה הציגה המניה תשואה אפסית ובשלוש השנים האחרונות ירדה ב-32%. החברה דיווחה על ירידה של 30.5% ברווח מפעילות במחצית הראשונה של השנה, והרווח הנקי ירד ב-29.7%. החברה ניהלה תיק אשראי של 1.49 מיליארד שקל בסוף התקופה, בהשוואה ל-1.27 מיליארד שקל בסוף שנת 2023.
בנוסף, פנינסולה הודיעה על רכישת תיק אשראי לקוחות בהיקף 160 מיליון שקל בתחום ליווי פרויקטים לבנייה בהתחדשות עירונית, אשר צפוי להוות מנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות. החברה מציינת את המאזן האיתן שלה ואת מדיניות חלוקת הדיבידנד המובילה שלה, עם תשואת דיבידנד ממוצעת של 8.6% בחמש השנים האחרונות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כן סיגלית, לא יגאל
    כן סיגלית, לא יגאל 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן סיגלית, לא יגאל
    סגור
  • 1.
    אם המניה איבדה 30 אחוז בשנה
    מה שווה הדיבידנד 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור, השקעה גרועה, אילן זרביב הוא מנהל גרוע, משום מה שוכרים אותו שוב ושוב והוא ממשיך להשמיד ערך
    סגור