השוק

שופרסל סוגרת סניפים: זו העיר שתסבול מהמהלך החדש

הסניף השכונתי ברחוב הדישון בשכונת מלחה בירושלים נסגר זמן קצר אחרי הסניף ברחוב עמק רפאים. סניפים נוספים נסגרו ברחבי הארץ, כולל בחיפה, רחובות, טבריה ומודיעין
מערכת ice |  1
שופרסל (צילום shutterstock, Magma Images)
רשת 'שופרסל אקספרס', תת-הרשת של 'שופרסל', ממשיכה במגמת הצמצום שלה ברחבי הארץ. לאחרונה, נסגר הסניף השכונתי ברחוב הדישון בשכונת מלחה בירושלים, בסמוך לקפה אביחיל הוותיק. סגירה זו מגיעה לאחר כחמש שנות פעילות בלבד, ומהווה חלק ממהלך רוחבי שעליו הכריזה הרשת בנובמבר 2022.
על פי מיינט ירושלים, זהו הסניף השני של 'שופרסל אקספרס' שנסגר בירושלים בשנתיים האחרונות, לאחר שקודם לכן נסגר הסניף ברחוב עמק רפאים. מהלך זה אינו מוגבל לירושלים בלבד; סניפים נוספים נסגרו ברחבי הארץ, כולל בחיפה, רחובות, טבריה ומודיעין. הסיבות העיקריות לסגירות אלו כוללות תחרותיות ורווחיות לא מספקות, במיוחד לאור דמי השכירות הגבוהים באזורי הפרימיום בהם ממוקמים הסניפים.

'שופרסל אקספרס' פועלת בקונספט של מינימרקטים קטנים הממוקמים באזורים מבוקשים בשכונות, ומכוונת בעיקר ללקוחות מקומיים המבצעים 'השלמות קניות'. עם זאת, בדיקות צרכנות שנערכו באזור ירושלים הראו כי סלי הקניות בסניפים אלו היו לעיתים קרובות מהיקרים ביותר, מה שעשוי להסביר את הקושי בשמירה על רווחיות.
המהלך של 'שופרסל' מעיד על שינוי אסטרטגי בגישת הרשת לשוק הקמעונאי. בעוד שבעבר הרשת שאפה להרחיב את נוכחותה באמצעות סניפים קטנים ונגישים, כעת נראה כי היא מתמקדת יותר בסניפים גדולים יותר ובערוצי מכירה מקוונים. זאת, ככל הנראה, בתגובה לשינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות ולתחרות הגוברת מצד רשתות דיסקאונט ופלטפורמות מסחר אלקטרוני.
למרות הסגירות, 'שופרסל אקספרס' עדיין שומרת על נוכחות בירושלים, עם סניפים הפועלים בפינת הרחובות קרן היסוד ו-וושינגטון ובמתחם ישפרו שב'הדסה עין כרם'. עם זאת, המגמה הנוכחית מעלה שאלות לגבי עתיד הפורמט של חנויות נוחות עירוניות בכלל, ושל 'שופרסל אקספרס' בפרט, בנוף הקמעונאי המשתנה של ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי
    דני חמודיוב 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני סבלתי המון שם במשך כמה שנים! אני מאחל להם שיקבלו כמה רקטות בורכאן חחח
    סגור