קריירה ולימודים

שופרסל נופלת קורבן לפייק חמור: מי מציע משרת חלומות שקרית?

הונאה שנועדה להטעות מחפשי עבודה ולגרום להם להזרים כספים לגורם לא ראוי, החלה על חשבון ענקית הקמעונאות. בדיקה של מחפש עבודה העלתה כי האתר המוצע הוא דומיין חדש עם תוכן לא נגיש, מה שמחזק את החשד
מערכת ice | 
שופרסל (צילום vecteezy, unsplash)
שופרסל בבעיה חמורה של הונאה בתוכן של החברה לחיפוש עובדים לכאורה. מודעות פייק בפייסבוק ובאינסטגרם המנסות להציג את החברה כמציעה משרה מהחלומות של חיפושי עבודה. המודעות מציעות תנאי עבודה מפתים כגון שכר גבוה, גמישות עבודה מהבית ואפשרויות קידום - אך בבדיקה מדוקדקת נחשף כי מדובר בהבטחות שקריות ומסלול תעסוקתי בלתי מציאותי.
על פי הפרסום ב-YNET הלשון המשונה והחשודה, כמו "Seats are limited" שאינה אנגלית תקנית, מעידה כי מדובר בהונאה שנועדה להטעות מחפשי עבודה ולגרום להם להזרים כספים לגורם לא ראוי. בדיקה של מחפש עבודה העלתה כי האתר המוצע הוא דומיין חדש עם תוכן לא נגיש, מה שמחזק את החשד.

חשוב שהצרכנים יהיו ערניים לסימנים מעוררי חשד כאלה. על שופרסל להוציא אזהרה רשמית ולתקשר עם המשתמשים בדבר ההונאה, על מנת להגן על המוניטין של החברה ולמנוע נזק עתידי. בד בבד, על רשתות החברתיות להייבר-אלרט על מודעות פייק ולפעול למיגור התופעה.
הענף המקוון צפוי להתמודד עם הונאות נוספות בעתיד, כחלק ממגמת העלייה בתחום. אנליסטים מעריכים כי יהיה עלינו לצפות למקרים דומים גם בחברות אחרות, ולפעול בהתאם כדי להגן על הצרכנים.   בסופו של דבר, התופעה מלמדת על הצורך להגביר את המודעות והערנות לסימני אזהרה בעולם המקוון, על מנת למנוע נזקים כלכליים ואישיים לציבור הרחב.
בשופרסל מסרו בתגובה ל-YNET: "לצערנו, עסקים חווים מעת לעת ניסיונות 'פישינג', במסגרתם גורמים המתחזים לחברה מפרסמים מודעות לציבור הרחב ומנסים באמצעותן לדלות פרטים אישיים. נדגיש כי לא מדובר בפנייה מטעם שופרסל. ככלל, אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות ולא למסור פרטים אישיים בפניות מסוג זה. החברה פועלת בשיתוף הגורמים המוסמכים להסרת הפרסומים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה