השוק

מנכ"ל ויו"ר שופרסל המפוטרים חוגגים: כך הכניסו מיליונים לכיס

איציק אברכהן ואורי וטרמן מוצאים עצמם במצב מעניין כאשר לאור ההצלחה של האחים האמיר והנתונים הנהדרים בדו"ח האחרון, הם מימשו חלק מהאופציות ברווח נאה ובכך קיבלו חלק מהכסף שלכאורה לא אישרו להם המוסדיים
מערכת ice |  2
יצחק אברכהן האחים שלומי ויוסי אמיר (צילום סיון פרג', יחצ, vecteezy, unsplash)
מניית שופרסל, אחת מרשתות הקמעונאות המובילות בישראל, חוותה לאחרונה עלייה מרשימה של 78% מתחילת השנה, כאשר שווי השוק של החברה מתקרב ל-8 מיליארד שקל.  במרכז הסיפור עומדים איציק אברכהן ואורי וטרמן, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של שופרסל, שעזבו את תפקידיהם במאי האחרון לאחר כניסתם של האחים אמיר כבעלי השליטה החדשים. הפרידה, שהייתה צפויה להיות "מפנקת", הפכה למורכבת ומעוררת מחלוקת.
על פי פי הפרסום בכלכליסט, המוסדיים, המחזיקים ברוב מניות החברה, התנגדו לתנאי הפרישה הנדיבים. למרות קיצוץ של 50% במענקים, ההתנגדות נמשכה. האירוניה היא שהאחים אמיר, שהציעו את המענקים, לא יכלו להשפיע על ההחלטה בשל מגבלות רגולטוריות שקיבלו על עצמם. אך ההצלחה האחרונה סידרה להם כמה מיליוני שקלים.

כעת, אברכהן ווטרמן מוצאים עצמם במצב מורכב: הם מימשו חלק מהאופציות ברווח נאה ובכך קיבלו חלק מהכסף שלכאורה לא אישרו להם המוסדיים, אך מאמינים שהם זכאים ליתרת האופציות שעליהן ויתרו בהסכם שלא אושר. מנגד, שופרסל עשויה לטעון שהוויתור על האופציות היה חלק מהסכם הפרישה, ללא קשר לאישורו הפורמלי
בעוד ששופרסל ממשיכה להציג ביצועים חזקים תחת ההנהלה החדשה, הדיון סביב פרישתם של אברכהן ווטרמן ממשיך להדהד, ועשוי להוביל לתקדימים משפטיים ורגולטוריים בעתיד. זהו סיפור שמדגים כיצד החלטות פיננסיות ומנהליות יכולות להשפיע על חברה הרבה מעבר לשורת הרווח המיידית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רשת נוראה
    בני 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחות ופחות מוצרים. מחירים מטורפים. מותג זוועתי
    סגור
  • 1.
    כתבה שאין בה גורנישט
    משה 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלום ושום דבר.
    סגור