השוק

הפניקס ופרופיט סיימו את המריבה? "תמו המחלוקות העסקיות"

שנה לאחר סכסוך עסקי מתוקשר, שני הגופים ישתפו פעולה. חידוש ההסכם נובע ככל הנראה מהצורך של שני הגופים לשמור על מעמדם בתחרות ולגדול כלכלית. בנוסף, פרופיט מתלבטת האם לרכוש את נטו פיננסים, המתמודדת עם חובות של כ-80 מיליון שקל. החברות מסרו בתגובה: "החלטנו לצאת לדרך חדשה"

מערכת ice | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
שנה לאחר סכסוך עסקי מתוקשר, שני הגופים הגדולים בענף הביטוח שבים לשתף פעולה. חברת הביטוח הפניקס, עם נכסים מנוהלים בהיקף של מעל 450 מיליארד שקל ושווי שוק של כמעט 9.5 מיליארד שקל, ופרופיט, אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות בארץ עם נכסים מנוהלים של 50 מיליארד שקל, חידשו את שיתוף הפעולה ביניהם. 
על פי פרסום בלעדי של אלמוג עזר בכלכליסט, הסכסוך החל באוגוסט 2023, כאשר מנכ"ל חברת הגמל של הפניקס, אור חרוש, הודיע כי הפניקס תפסיק לעבוד עם פרופיט בעקבות טענות על "טוויסטינג" – העברת חוסכים בין פוליסות למטרת קבלת עמלות כפולות. מנגד, אסף בנאי, מנכ"ל פרופיט, טען כי הפניקס מציגה תשואות וביצועים חלשים, מה שגורם ללקוחות לעזוב. לפי בנאי, ההחלטה להפסיק את שיתוף הפעולה פוגעת גם בחוסכים הקיימים, שמתקשים לקבל שירות.
כעת, עם חידוש שיתוף הפעולה, הפניקס ופרופיט בוחרות לשים מאחור את המחלוקות. גורמים בשוק מעריכים כי הסיבה לשיתוף פעולה מחדש היא הרצון של שני הגופים לשמור על מקומם בתחרות העזה בענף, להגדיל את הנכסים ואת הרווחים. פרופיט, שהיא בית הסוכן הגדול ביותר בארץ, שואפת להניח את היריבות מאחור, במיוחד לאור העובדה שהיא שוקלת לרכוש את נטו פיננסים, המתמודדת עם חובות של כ-80 מיליון שקל.
מהפניקס ופרופיט נמסר בתגובה לפרסום בכלכליסט: "הפניקס וסוכנות פרופיט סיימו את המחלוקות העסקיות שהיו ביניהן והחליטו לצאת לדרך חדשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה