השוק

הסכסוך בין הפניקס לפרופיט מגיע לכנסת: "חשש לפגיעה בצרכנים ובתחרות"

בדיון מיוחד בנושא הפגיעה בעצמאות סוכני הביטוח שייערך בכנסת ישתתפו נציגי חברות פרופיט והפניקס, רשות שוק ההון, רשות התחרות, משרד האוצר, סוכני הביטוח וארגוני הצרכנים במטרה לפתור את הסכסוך בין החברות. כזכור חברת הפניקס הודיעה כי תפסיק לעבוד עם פרופיט עקב טענות כי היא מעבירה לקוחות לחברות מתחרות
מערכת ice | 
הפניקס (צילום Magma Images)

הסכסוך בין הפניקס לפרופיט מגיע גם לכנסת ישראל: דיון מיוחד ייערך בשיתוף שתי החברות, רשות שוק ההון, רשות התחרות, משרד האוצר, סוכני הביטוח וארגוני הצרכנים במטרה לפתור את הסכסוך בין החברות.


כזכור חברת הפניקס הודיעה כי תפסיק לעבוד עם פרופיט עקב טענות שהאחרונה מעבירה לקוחות לחברות ביטוח, פנסיה וגמל מתחרות. החלטה זו מנתקת את הקשר בשוק החיסכון ארוך הטווח. הפניקס הנה חברת הפנסיה השנייה בגודלה בשוק, בעלת היקף נכסים של יותר מ-386 מיליארד שקלים. במכתב אותו שלחה הפניקס לסוכנות פרופיט נכתב כי הקשר בין השתיים מסתיים עקב בחינה מחודשת של אופי הפעילות והגעה למסקנה שפרופיט החלה להעביר לקוחות אל מחוץ לקופות הגמל והפנסיה של הפניקס לטובת חברות מתחרות.
 


פרופיט היא למעשה סוכנות ביטוח שמייצגת לקוחות וכפועל יוצא היא צריכה לייעץ (ולמכור) מוצרים שהם לטובת הלקוח כלומר המוצרים הכי טובים, במחירים הכי טובים ומותאמים ללקוח. הפניקס טענה שהיא מפסיקה את העבודה עם פרופיט כי זו מעבירה לקוחות לחברות אחרות אולם כאן פרופיט נעמדה על הרגליים האחוריות וטענה כי היא חבה חובת נאמנות ללקוחות שלה ומכאן היא מעבירה אותם מחברה לחברה בהתאם לצרכים שלהם (של הלקוחות) ובאופן שהיא חושבת נכון יותר עבורם.

הסוגיה הזו של המתח בין הרצון לשאת חן בעיני חברת ביטוח לבין להיות נאמנים ללקוח מתגלגלת לבית המשפט וכעת, כאמור, היא גם מגיעה לדיון בכנסת.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה