השוק

מהפך בעסקת הראל-מיכמן: שינוי דרמטי בהיקף ההשקעה

במקום רכישת 25% ממניות החברה תמורת כ-67 מיליון שקל, הראל תסתפק ברכישת 4.9% בלבד, בהשקעה של כ-13.8 מיליון שקל, זאת לאחר בדיקת הנאותות שנערכה
מערכת ice | 
הראל השקעות (צילום אתר החברה)
בתפנית מפתיעה, הראל השקעות הודיעה על צמצום משמעותי בהיקף השקעתה המתוכננת בחברת האשראי החוץ-בנקאי מיכמן מימון. לאחר השלמת בדיקות נאותות מעמיקות של תיק האשראי של מיכמן, הוחלט לשנות את מתווה העסקה המקורי. במקום רכישת 25% ממניות החברה תמורת כ-67 מיליון שקל, הראל תסתפק ברכישת 4.9% בלבד, בהשקעה של כ-13.8 מיליון שקל. בנוסף, תעמיד הראל למיכמן מסגרת אשראי של 50 מיליון שקל, במקום 100 מיליון שקל כפי שתוכנן במקור.
השינוי הדרמטי בהיקף העסקה מעלה שאלות רבות לגבי ממצאי בדיקת הנאותות שערכה הראל. אף שהצדדים לא פירטו את הסיבות לשינוי, ההערכות הן כי הראל ביקשה לבחון לעומק יותר את פעילות מיכמן לפני שתתחייב להשקעה משמעותית יותר. עם זאת, הצדדים הסכימו לבחון בעתיד אפשרות להגדלת החזקות הראל בחברה, מה שמרמז על אופטימיות זהירה לגבי הפוטנציאל העסקי של מיכמן.

עבור מיכמן, למרות הצמצום בהיקף ההשקעה, העסקה מהווה חלק ממהלך גיוס נרחב שביצעה החברה מתחילת השנה, המסתכם בכ-425 מיליון שקל. סכום זה כולל גיוסי אג"ח, אשראי בכיר, הקצאות פרטיות ומסגרות חוץ-מאזניות. הצטרפותה של הראל כמשקיעה, גם אם בהיקף מצומצם יותר, מספקת למיכמן גיבוי מוסדי חשוב ופותחת פתח לשיתופי פעולה עתידיים.
מבחינת הראל, ההשקעה במיכמן היא חלק מאסטרטגיית התרחבות בתחום האשראי, במיוחד לאחר שרכישת ישראכרט נחסמה על ידי רשות התחרות. למרות הצמצום בהיקף ההשקעה, הראל מצליחה לשמור על נוכחות בשוק האשראי החוץ-בנקאי המתפתח, תוך הקטנת הסיכון הפיננסי. הדבר משתלב עם הביצועים החיוביים של הראל בתחום האשראי, שהציג עלייה של 23% ברווח הכולל לפני מס במחצית הראשונה של 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה