השוק

שופרסל ודיסקונט בעסקת ענק: זה מה שיקרה לאפליקציית פייבוקס

הממונה על התחרות אישרה את מכירת חלקה של רשת שופרסל (49.9%) באפליקציית התשלומים פייבוקס עבור 77 מיליון שקל לבנק דיסקונט, שכבר החזיק ב-50.1% ממניות החברה
מערכת ice | 
דיסקונט, שופרסל ופייבוקס (צילום Magma Images, פלאש 90/ מרים אלסטר)
בעולם הפיננסים המתפתח, שבו טכנולוגיה ובנקאות משתלבות באופן הדוק, התרחשה לאחרונה עסקה משמעותית בשוק התשלומים הדיגיטליים בישראל. הממונה על התחרות אישרה את מכירת חלקה של רשת שופרסל (49.9%) באפליקציית התשלומים פייבוקס לבנק דיסקונט, שכבר החזיק ב-50.1% ממניות החברה.
העסקה, בשווי של 77 מיליון שקל, מסמנת תפנית משמעותית בנוף התשלומים הדיגיטליים המקומי ומעלה שאלות מרתקות על עתיד התחום. המהלך הזה מגיע על רקע הפסדים משמעותיים של פייבוקס, שהגיעו לכ-200 מיליון שקל מאז 2021, מתוכם כ-100 מיליון שקל נספגו על ידי שופרסל.

העובדה ששופרסל קיבלה את חלקה באפליקציה בחינם בשנת 2021, בתמורה להזרמת לקוחות והענקת הטבות, מדגישה את האתגרים הכרוכים בהקמת מיזמים טכנולוגיים בתחום הפיננסי, גם כאשר מדובר בשחקנים גדולים ומבוססים בשוק.
החלטתם של האחים יוסי ושלומי אמיר, עם כניסתם לשופרסל, למכור את חלקה של הרשת בפייבוקס, משקפת גישה עסקית פרגמטית המתמקדת בליבת העסקים של החברה. זהו צעד שמעלה שאלות על האסטרטגיה העתידית של רשתות קמעונאות גדולות בכל הנוגע לשילוב שירותים פיננסיים בפעילותן, ועל היתרונות והחסרונות של שיתופי פעולה בין ענקי קמעונאות לגופים פיננסיים.
מנקודת מבטו של בנק דיסקונט, הרכישה מהווה הזדמנות לחזק את אחיזתו בשוק התשלומים הדיגיטליים ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלו. עם זאת, האתגר העומד בפני הבנק הוא להפוך את פייבוקס לרווחית, בשוק תחרותי שבו פועלים שחקנים רבים, כולל אפליקציות תשלום של בנקים אחרים וחברות פינטק עצמאיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה