השוק

מודי'ס מזהירה: זו המכה הקשה שישראל צפויה לספוג בעקבות המלחמה

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס מזהירה כי למלחמה הכוללת עם חיזבאללה או איראן עשויות להיות השלכות מהותיות על דירוג האשראי של ישראל. בנוסף, מסרה מודי'ס: "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה בסוף השבוע מסמנים הסלמה, אם כי העלויות הכלכליות נותרו מוגבלות ועומדות בקנה אחד עם התרחיש הבסיסי שלנו"

מערכת ice | 
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
על פי ההודעה הרשמית שפרסמה היום (שלישי) סוכנות דירוג האשראי מוד'יס, למלחמה הכוללת עם חיזבאללה או איראן, עשויות להיות השלכות מהותיות על דירוג האשראי של ישראל. 
על אף שלא מדובר בשינוי בדירוג האשראי של המדינה, סוכנות מוד'יס מדגישה כי במידה וההסלמה במזרח התיכון תורחב, מעמדה הכלכלי של ישראל יושפע מכך בהתאם. "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה בסוף השבוע מסמנים הסלמה, אם כי העלויות הכלכליות נותרו מוגבלות ועומדות בקנה אחד עם התרחיש הבסיסי שלנו", כך צוין בהודעה הרשמית של סוכנות דירוג האשראי מוד'יס. 
עוד ציינו בכירי סוכנות דירוג האשראי כי הם צופים שהסכסוך המתמשך לא יסלים ויוביל למלחמה כוללת בין הצדדים. "ממשיכים להניח שהמתיחות המתמשכת לא תסלים לכדי מלחמה כוללת בין הצדדים או תכלול את איראן, ובכך תגביל את ההשפעה המיידית והשלילית על דירוג האשראי", כך נכתב בהודעה הרשמית של מוד'יס. 
כידוע, סוכנות דירוג האשראי הכריזה כי תחזית הדירוג האשראי של ישראל הינה שלילית. על פי הדיווחים, מוד'יס שוקלת את האפשרות להוריד בשנית את דירוג האשראי בטווח של בין שנה לשנה וחצי הקרובות. 
כזכור, בחודש מאי האחרון הודיעה סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס על אישור מחדש של דירוג האשראי של ישראל ברמה של A2 עם תחזית שלילית.  בהודעה שפרסמה סוכנות דירוג האשראי, צוין: "באופן כללי יותר, ההשלכות של הסכסוך בעזה על פרופיל האשראי של ישראל יתגלו במשך תקופה, פוטנציאלית הרבה מעבר לתקופת הלחימה בפועל. ההשפעה השלילית על המוסדות והנתונים הפיסקאליים של המדינה עשויה להיות חמורה יותר מכפי שהחברה מעריכה כיום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה