השוק

רציו אנרגיות מסכמת רבעון שני וחציון שיא: בכמה גדלו ההכנסות?

החברה מחזיקה ב-15% מ"לוויתן" ורשמה לאחרונה מספר הצלחות. ההכנסות ממכירת הגז הטבעי עלו ב-17% ל-98 מיליון דולר. "השגנו אבני דרך משמעותיות בהרחבת המאגר" אמר יגאל לנדאו, המנכ"ל, "מבטיחים את העצמאות האנרגטית של ישראל"
מערכת ice |  1
יגאל לנדאו מנכ"ל רציו אנרגיות (צילום רמי זרנגר, אלבטרוס)
חברת האנרגיה רציו, שמחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, פרסמה היום (רביעי) את תוצאות דוח הרבעון השני שלה. לדבריה, ההכנסות ממכירות גז טבעי וקונדנסט עלו ב-17% והסתכמו ב-98 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה ברבעון גדל ב-12% במהלך הרבעון והסתכם בכ-35 מיליון דולר, לעומת 31 ברבעון המקביל בשנה שעברה.
החברה דיווחה גם כי מדובר בחציון שיא עבודה. ההכנסות במהלך החציון עמדו על 185 מיליון דולר עם רווח נקי של 67 מיליון דולר. בשנה שעברה דיווחה החברה על הכנסות של 176 מיליון דולר ו-רווח נקי של 64 מיליון דולר. לדבריהם, עם סיום החציון הראשון, השותפות מחזיקה ביתרת מזומנים, שווי מזומנים, נכסים פיננסיים ופיקדונות לזמן קצר בהיקף של כ-146 מיליון דולר. 
ברקע החציון החיובי, הודיעה החברה על חלוקת רווחים לבעלי יחידות ההשתתפות בהיקף של 30 מיליון דולר. בהודעה שפרסמה החברה סיפרה כי במהלך השנה מאגר לוויתן יצר גז באופן יציב לאורך כל השנה. במהלך הרבעון השני נמכרו 2.81 BCM ובמהלך כל החציון נמכרו 5.41 BCM. המחיר הממוצע ליחידה עומד כרגע על 6.29, עלייה מ-6.15 בממוצע בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 
נרשמו מספר התקדמויות גם בתהליכי פיתוח והגדלת הייצוא של הגז במאגר, גם על ידי קבלת אישור עקרוני ממשרד האנרגיה. נמשכות העבודות על הקמת צינור נוסף שצפוי להגדיל את יכולת ההפקה. "רציו אנרגיות ביחד עם השותפים בפרויקט לוויתן השיגו אבני דרך משמעותיות להרחבת פעילות המאגר", אמר יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות
"הרחבת ההפקה מהמאגר תסייע גם להגדיל את הביטחון האנרגטי של ישראל וכן את היצע הגז הטבעי שיעמוד לרשות המשק המקומי. בקביל לכך, תיווצר תרומה ניכרת מבחינה גיאו-פוליטית וכלכלית, בעקבות הרחבת הייצוא לשווקים האזוריים ועלייה בהיקף התמלוגים המשולמים למדינה", הוסיף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מניות ליוויתן
    קובי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז למה מניות של השותפות בליוויתן עומדות במקום ואף יורדות. אבסורד - החברות מרוויחות מאות מיליוני דולרים בשנה. יש יותר טוב מיציבות כזאת ? אבסורד אמרנו ?
    סגור