השוק

הכנסות רציו אנרגיות הסתכמו ב-87 מיליון דולר: "מאגר יציב ואסטרטגי"

השותפות המחזיקה 15% מאסדת הגז הטבעי לוויתן רושמת מכירות משמעותיות לשווקי הייצוא. עלייה של 12.5% בכמות הגז הנמכרת, רווח תפעולי של כ-50 מיליון דולר ורווח נקי בסך 31 מיליון דולר. המנכ"ל יגאל לנדאו: "החברה ממשיכה לפעול לחתימת הסכמים חדשים בשוק המקומי ובשווקים נוספים"
מערכת ice |  1
יגאל לנדאו מנכ"ל רציו אנרגיות (צילום רמי זרנגר, אלבטרוס)
שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, דיווחה אמש (שני) על תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2024 ועל נתוני מכירות ממאגר לוויתן, עד למועד הנוכחי. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-87 מיליון דולר לעומת כ-93 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות ממכירות גז טבעי לשווקי הייצוא המשיכו לצמוח ועמדו על כ-80.5 מיליון דולר לעומת כ-76 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם לכ-49.5 מיליון דולר, והרווח הנקי של הרבעון הראשון הסתכם לכ-31 מיליון דולר.
במהלך הרבעון נמכרו ממאגר לוויתן כ-2.6 BCM גז טבעי, מתוכם נמכרו לשווקי הייצוא כ-2.4 BCM. המחיר הממוצע ליחידת חום (MMBTU) ברבעון עמד על 6.16 דולר, עלייה קלה ביחס למחיר ממוצע של 6.09 דולר ברבעון המקביל. בחודש מרץ החלה הזרמה ומכירה של קונדנסט מלוויתן לבית הזיקוק באשדוד. כמו כן, מתחילת השנה ועד סמוך למועד אישור הדו"חות הכספיים נמכרו כ-4 BCM גז טבעי.
 
שותפות לוויתן עדכנו לאחרונה על חתימת הסכם לאספקת גז טבעי עבור תחנת הכוח אשכול. במסגרת ההסכם, שנחתם לפני מספר ימים, רציו יחד עם השותפות בלוויתן עתידות לספק כמויות גז יומיות בהיקף שנתי מצטבר של כ-0.5 BCM לתקופה של 7.5 שנים החל מחודש יוני הקרוב,  הגז צפוי לשמש 2 יחידות ייצור במחזור משולב שבאתר אשכול. עוד סוכם כי שותפי לוויתן יספקו על בסיס בלתי רציף כמויות גז נוספות שישמשו את ארבעת יחידות הייצור הקיטוריות שבאתר אשכול.
הערכת השותפות בלוויתן היא כי היקף ההכנסות שינבע מההסכם עשוי להסתכם בכ-650 מיליון דולר. פרוייקט הצינור השלישי: נמשכות העבודות על הקמת הצינור השלישי, שיגיע מהמאגר לאסדה ויאפשר להגדיל את היקף ההפקה לכ- 14 BCM בשנה החל מהמחצית השנייה של 2025. התקציב הכולל של הפרויקט נאמד בכ-568 מיליון דולר (100%). בנוסף, בשלהי שנת 2023, השותפות, יחד עם ENI האיטלקית וחברת Dana Petroleum הבריטית זכו במקבץ של ששה רישיונות (מקבץ G) במסגרת המכרז הרביעי של משרד האנרגיה לחיפושי גז בים התיכון.
במסגרת הדוחות השנתיים לשנת 2023, השותפות עדכנה כי היא בוחנת ביצוע רכישה של מלוא הון המניות של רציו פטרוליום אנרגיה (המוחזקת ב-20%) ולהופכה לשותפות מוגבלת פרטית בבעלות מלאה. השותפות רואה במהלך זה הזדמנות צמיחה ואינטגרציה המשתלבים עם פעילותה ותוכניותיה של השותפות. נכון למועד הדו"ח, השותפות מציינת שאפשרות זו נמצאת עדיין בבחינה ואין כל ודאות כי תצא אל הפועל.
 
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "רציו אנרגיות ממשיכה לשמור על יציבות, ומאגר לוויתן, שהנו נכס הליבה של השותפות, ממשיך להוכיח עצמו כמאגר יציב ואסטרטגי ברמה הלאומית והאזורית. אנו רואים כי היקף הייצוא לשווקים האזוריים, בדגש על מצרים, הולך ועולה, וממשיך לבסס את מעמדו וחשיבותו של לוויתן באזור. בשוק המקומי, חתימת ההסכם עם תחנת הכוח אשכול, שהוכרזה בשבוע שעבר, ממחישה כי שותפי לוויתן רואים בהמשך אספקת גז טבעי ממאגר לוויתן לשוק המקומי חשיבות. החברה ממשיכה לפעול לחתימת הסכמים חדשים בשוק המקומי ובשווקי היצוא". 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רווח תפעולי של כ-50 מיליון דולר ורווח נקי בסך 31 מיליון
    '' 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה שמים כסף בכיס ולא ברווח. כי רווח צריך לחלק. הוצאות זה לכיס
    סגור