השוק

רציו מסכמת שנה: "יציבותו וחוזקו של משק האנרגיה הישראלי מורגשים"

מנכ"ל רציו לאחר פרסום דו"חות החברה: "יציבותו וחוזקו של משק האנרגיה הישראלי מורגשים בעת הנוכחית ביתר שאת, ובתוך כך פרויקט לוויתן שממשיך להוות נכס אסטרטגי למדינת ישראל ולקשריה הגיאו-פוליטיים. הנתונים הכלכליים לשנת 2023 ממחישים באופן חד משמעי כי רציו אנרגיות הינה שותפות עסקית יציבה, רווחית, ועם פוטנציאל צמיחה"
מערכת ice | 
יגאל לנדאו מנכ"ל רציו אנרגיות (צילום רמי זרנגר, אלבטרוס)
חברת רציו אנרגיות פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023 ועל מכירותיה המקדימות מתחילת השנה הנוכחית. הכנסותיה של רציו, המחזיקה 15% ממאגר לוויתן, הסתכמו בכ-362 מיליון דולר בשנת 2023.
סכום זה משקף ירידה קלה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, אז נרשמו הכנסות של כ-380 מיליון דולר. ברבעון הרביעי נרשמו הכנסות של כ-92 מיליון דולר, ביחס להכנסות רבעוניות של כ-96 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. 
על פי דו"חות החברה, במהלך השנה נמכרו ממאגר לוויתן כ-11 BCM גז טבעי, כאשר נרשם גידול בביקוש לשווקי הייצוא בדגש על מצרים. בתקופה זו, מסך המכירות של גז טבעי ממאגר לוויתן נמכרו כ-6.2 BCM ללקוחות במצרים, נתון המהווה זינוק של כ-27% בהיקף הייצוא למצרים.
כמו כן, ללקוחות בירדן נמכרו כ- 2.7 BCM ולשוק המקומי נמכרו כ- 2.1 BCM. המחיר הממוצע ליח' גז (MMBTU) שנמכרה במהלך השנה עמד על כ- 6.1 דולר, ירידה קלה ביחס לאשתקד שנבעה משינוי במחיר הברנט לעומת שנה מקבילה. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 ועד למועד פרסום הדו"ח נמכרו כ-2.5 BCM גז טבעי ממאגר לוויתן.
עוד נמסר בדו"ח החברה כי הרווח התפעולי השנתי הסתכם לכ-220 מיליון דולר, וברבעון הרביעי הסתכם לכ-54 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם לכ-127 מיליון דולר, וברבעון הרביעי עמד על כ-29 מיליון דולר.  כמו כן, השותפות הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת בהיקף של 30 מיליון דולר, ובכך מסתכמת סך חלוקת הרווחים על בסיס רווחי שנת 2023 לכ-60 מיליון דולר.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "בשנת 2023 הצלחנו לשמור על תפוקה מלאה, סדירה ובעיקר רציפה של הגז הטבעי ממאגר לוויתן לשווקים האזוריים ולשוק המקומי, זאת למרות אירועי מלחמת 'חרבות ברזל', האתגרים האזוריים והסגירה הזמנית של אסדת תמר. יציבותו וחוזקו של משק האנרגיה הישראלי מורגשים בעת הנוכחית ביתר שאת, ובתוך כך פרויקט לוויתן שממשיך להוות נכס אסטרטגי למדינת ישראל ולקשריה הגיאו-פוליטיים. הנתונים הכלכליים לשנת 2023 ממחישים באופן חד משמעי כי רציו אנרגיות הינה שותפות עסקית יציבה, רווחית, ועם פוטנציאל צמיחה ואנו מברכים על חלוקה נוספת של דיבידנד למחזיקי היחידות שלנו. כמו כן, הביקושים הגדלים מצד השווקים האזוריים לגז טבעי מישראל, בדגש על מצרים, ממחישים את הערך הרב שמייצר פרויקט לוויתן, ובהתאם לכך זה מאפשר לנו להמשיך בהיערכות להשקעות עתידיות".

עוד הוסיף מנכ"ל רציו אנרגיות ואמר: "אנו ממשיכים במרץ את ההיערכות לשלבי הפיתוח העתידיים, ושוקדים על פרויקט הגדלת התפוקה, באמצעות הקמת צינור שלישי מהמאגר לאסדה. כמו כן, בזכות הזכייה במכרז החיפושים הרביעי לצד ענקיות אנרגיה עולמיות, נפתחו עבור רציו ועבור הכלכלה הישראלית כולה הזדמנויות אסטרטגיות גדולות באזור. אנו ממתינים להחלטת משרד האנרגיה בדבר הכמויות המאושרות ליצוא לטובת הסכמים חדשים, נושא שנדרש יותר מתמיד במצבו הנוכחי של תקציב המדינה וללא ספק יהיה גם איתות חיובי לשחקניות  החדשות שזכו במכרז החיפושים האחרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה