השוק

בית ההשקעות IBI ירכוש מניות חברת החיתום מבנק הפועלים

בית ההשקעות IBI החליט לממש את זכות הסירוב שלו בהסכם עם בנק הפועלים וירכוש מחצית מהחזקות הבנק בחברת החיתום; לאחר הרכישה יחזיק בית ההשקעות ב-44% מחברת החיתום וכך יוכל להימנע מפרסום הצעת רכש
ניצן כהן | 
בורסה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
בית ההשקעות IBI מעוניין לרכוש מחצית ממניות בנק הפועלים בחברת החיתום המשותפת שלהם. למעשה בית ההשקעות מפעיל את זכות הסירוב שיש לו במסגרת ההסכם עם הבנק ובכך למעשה חוסם בית ההשקעות את ההסכם של ערי סטימצקי עם הבנק, במתכונת המקורית שלו.
לאחר הרכישה צפוי בית ההשקעות IBI להחזיק בכ-44% ממניות חברת החיתום מה שמביא את בית ההשקעות להימנע מפרסום הצעת רכש מיוחדת.
נזכיר כי בין בנק הפועלים לחברת החיתום פועלים IBI התגלעה מחלוקת משמעותית על היקפי השכר שמושכים שלושת בכירי החברה: ירון מוזס, שי נבו ועופר גרינבאום. בשיאה שלה המחלוקת הודיע בנק הפועלים כי הוא מושך את ידיו מהחברה עד כדי שהוא לא מאפשר לה לשאת את שמו בשמיכות לשמה של חברת החיתום. במקביל הודיע בנק הפועלים כי בכוונתו למכור את מניות חברת החיתום המשותפת ולסיים את מערכת היחסים הארוכה עם החברה.
מאחר ובנק הפועלים הוא גוף שחייב זרוע משמעותית בעולמות החיתום היו לו שתי ברירות: הראשונה להקים חברה חדשה וזה לא תהליך פשוט והברירה השנייה הייתה לרכוש חברה אחרת והבנק בחר לרכוש חבילת מניות בלידר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה