השוק

אלתא חוצה את הקווים: מדוע תרכוש חברה איטלקית בסכום עתק?

החברה שנמצאת בבעלות התעשייה האווירית צפויה לשים את ידיה על 75% מחברת  ICS Technologies, אשר עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של מערכת מכ"מ להגנה חופית, תעבורת כלי שיט ועוד. העסקה טעונה את אישורה של הממשלה. לפי הפרטים, אלתא באמצעות חברה בת הולנדית מחויבת לתת ל-ICS גם ערבויות והלוואות בעלים 
מערכת ice |  3
אלתא מערכות (צילום מתוך אתר אלתא)
אלתא מערכות צפויה לרכוש 75% מהשליטה בחברה האיטלקית ICS Technologies, אשר עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של מערכת מכ"מ להגנה חופית, תעבורת כלי שיט בקרבת חוף וניווט כלי שיט. שווי העסקה הוא עד 11 מיליון יורו, שאותה תשלם החברה שנמצאת בבעלות התעשייה האווירית - ומותנית באישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.
על פי הפרטים, שהביא במלואם יורם גביזון בדיווח בדה מרקר אמש (חמישי) אלתא צפויה לשלם לבעל החברה הנוכחי, פרנצ'סקו ווקארו, 3 מיליון יורו במזומן ותתחייב לתשלום תמורה נוספת של 3 מיליון יורו שתשולם ב-2026 בכפוף לביצועיה העסקיים של ICS ב-2025.
זאת ועוד, אלתא באמצעות חברה בת הולנדית מחויבת לתת ל-ICS ערבויות והלוואות בעלים בסכום של עד 5 מיליון יורו, כך שחשיפתה הכוללת של אלתא בגין העסקה צפויה להגיע עד 11 מיליון יורו. ICS שהוקמה ב-2015 מעסיקה 40 עובדים ומציגה צמיחה במכירותיה וברווחיה בשלוש השנים האחרונות.
החברה האיטלקית מוכרת למדינות כמו דרום קוריאה, אירלנד, נורבגיה, איטליה וסלובניה. מנגד, אלתא שמתמחה בפיתוח מכ"מים ומעוניינת בגישה לתקציבי הביטחון של האיחוד האירופי ומדינות נאט"ו, זקוקה לרכישת החברה האיטלקית שמחזיקה בסיווגים הביטחוניים הרלוונטיים ומשמשת כבר כיום כספקית עבור מדינות נאט"ו, נוסף על אישור הממשלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממתי 11 מיליון אירו זה "סכום עתק" במיזוגים ורכישות? (ל"ת)
    זו לא מסעדה 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בצע כסף...
    שרון 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכחתם שלפני כמה חודשים האיטלקים קיבלו החלטה לא למכור לישראל נשק הא??? מי מקבל החלטות במדינה הזאת ??
    סגור
  • נעליים איטלקיות בישראל.
    ורדה רזיאל 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטה איטלקית מקושקשת. אז עכשיו ימכרו להולנדים שיעבירו את המוצרים לישראל. או שיעבירו את אופן היצור ונייצר כאן הכל.לא בעיה .קפה טורקי בישראל טורקיה לא מגדלת קפה בכלל.
    סגור