השוק

לידר שוקי הון: ציפיות האינפלציה במגזר העסקי ירדו ל-2.85% מ-2.9%

על פי סקירת המאקרו של יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, ככל שלא יתקיימו אירועים ביטחוניים משמעותיים מטעם איראן וחיזבאללה, תושבי ישראל יחזרו בהדרגה לשגרת פעילות. בנוסף, סקטור ההיי טק שירותים מדווח על שיפור הציפיות לגידול ביצוא ובתעסוקה

מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
על פי סקירת המאקרו של יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, תושבי ישראל יחזרו בהדרגה לשגרת פעילות, כולל הרגלי צריכה ובילוי, זאת ככל שלא יתקיימו אירועים ביטחוניים משמעותיים מטעם איראן והחיזבאללה.
לפי נתונים יומיים של סך הרכישות בכרטיסי אשראי, קשה להבחין בשינוי משמעותי בצריכה. ייתכן שהגידול ברכישת מזון פיצה על ירידה בצריכת תרבות, פנאי ומסעדות. הירידה בנסיעות לחו"ל גם תורמת לצריכה המקומית, בפרט בחודש אוגוסט בו ישראלים רבים נוסעים לחו"ל.
סקר מגמות בסקטור העסקי מצביע על המשך צמיחה יציבה בחודש יולי, עם צפי להתמתנות מסוימת בחודש הבא במרבית הענפים. סקטור ההיי טק שירותים מדווח על שיפור הציפיות לגידול ביצוא ובתעסוקה.
נתוני התקציב לא הפתיעו לרעה. אם מנטרלים את הזינוק בהחזרי מיסים, חל גידול מהיר יחסית בהכנסות ממסים. בארה"ב, עלייה במדד מנהלי הרכש בשירותים וירידה במספר דורשי העבודה חיזקו את הציפיות "לנחיתה הרכה" ולא לכניסה למיתון.
על פי ההערכות של כלכלני לידר שוקי ההון, השווקים יגיבו לנתוני האינפלציה בארה"ב (ביום רביעי)". עוד צוין בדו"ח של כלכלני לידר שוקי ההון, כי במסגרת שוק האג"ח, אלו ממשיכים  להעדיף את האפיקים הצמודים הקצרים.
עוד נכתב בסקירה השבועית של לידר שוקי ההון: "(אנו צופים מדד של 0.6% ביולי, ברף הגבוה של הציפיות). הפער בין אג"ח ל-10 השנים בישראל מול ארה"ב ירד לכיוון 0.6% מ-1.0%, מה שמקטין את הפוטנציאל ל-upside באפיק, אלא אם מתמחרים הפסקת אש בקרוב".
כלכלני לידר שוקי ההון מציינים כי נרשם שיפור בסקטור ההייטק. "ענף מידע ותקשורת (היי טק שירותים) אופטימי לגבי גידול ביצוא ובתעסוקה בחודש הבא עם מאזן חיובי ונטו עולה", כך צוין בסקירה השבועית.
עוד נכתב בדו"ח של לידר שוקי ההון, כי "בחזית האינפלציה נרשמת עוצמת המחסור בעובדים בתור מגבלה על הפעילות ממשיכה להיות גבוהה יחסית, בפרט בבינוי. יחד עם זאת, הסקטור העסקי פחות מדווח על כוונה לייקר את המוצרים/שירותים בחודש הבא (אוגוסט), אם כי תיתכן השפעה עונתית ממתנת".
עוד מציינים כלכלני לידר שוקי ההון כי ציפיות האינפלציה שנה קדימה בסקטור העסקי ירדו מעט ל-2.85% מ-2.9% לפני חודש. "מחירי ההובלה הימית מסין לאגן הים התיכון ירדו ב-4% (למרות החשש להסלמה). בשבוע האחרון השקל יוסף ב-1.2% מיעוט הטיסות לחו"ל צפוי להביא לעליות מחירים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה