השוק

לידר שוקי הון: ההיי-טק הישראלי גייס 3.9 מיליארד דולר בחו"ל

על פי סקירת המאקרו השבועית של כלכלני לידר שוקי הון ויונתן כץ, עולה כי ענף ההייטק רושם מגמה חיובית, בעיקר בגזרת הגיוסים בחו"ל. יצוא שירות ההייטק עלה ב-3.6% לעומת היצוא ברבעון הקודם. במהלך החודשים ינואר עד מאי, חברות ההיי טק הצליחו לגייס 3.9 מיליארד דולר בחו"ל
מערכת ice | 
הייטק (צילום shutterstock)
כלכלני לידר שוקי הון ויונתן כץ מפרסמים את סקירה המאקרו השבועית, כאשר על פי הנתונים ניתן להבחין כי הפעילות העסקית הפעילות בענף ההיי טק ממשיך להתרחב, כולל גידול בגיוסים בחו"ל.
במהלך הרבעון הראשון לשנת 2024, חברת לידר שוקי הון מציינת כי יצוא שירות ההייטק עלה ב- 3.6% לעומת היצוא ברבעון הקודם, כאשר הקצב השנתי הסתכם ב- 15.2%, זאת לאחר ירידה של 2.4% ברבעון הקודם. עוד מציינים כלכלני לידר שוקי הון, כי לפי סקר מגמות בסקטור העסקי של חודש אפריל, קיים צפי להמשך התרחבות מתונה ביצוא גם בחודש מאי.
במהלך החודשים ינואר עד מאי, חברות ההיי טק הצליחו לגייס 3.9 מיליארד דולר בחו"ל. במהלך הראשון הראשון לשנת 2024, ההייטק הישראלי גרף לכיסו 1.7 מיליארד דולר ואילו בחודשים אפריל עד מאי, הענף גרף 2.2 מיליארד דולר. 
מלבד זאת, כלכלני לידר שוקי הון מציינים כי שיעור האבטלה הרחב ממשיך לרדת בהתמדה ושוק עבודה הדוק תומך בלחצי שכר. מטעם הכלכלנים נמסר כי סימני התמתנות בפעילות לא צפויים להשפיע על המדיניות המוניטארית אשר מכוונת יציבות וסיכונים גיאופוליטיים.
בניתוח שנערך על כלכלת ארה"ב, ציינו כלכלני לידר שוקי הון ויונתן כץ: "באפריל, אינפלציית PCE בארה"ב תאמה את הציפיות, ואינפלציית הליבה שמרה על קצב שנתי של ,2.8% קצב גבוה מהיעד. לעומת זאת במאי, אינפלציית הליבה באירופה האיצה ל-2.9%- מ-2.7% ".
בתחזית של כלכלני לידר שוקי ההון, אלו ציינו כי האינפלציה עודכנה מטעמם מ-3.2% ל-3.4%, זאת על רקע הפיחות בשקל והעלאת תעריפי הארנונה בינואר. מנגד, מחירי הדלקים ירדו ב-4.8% בתחילת החודש. מחירי ההובלה בעולם ממשיכים לעלות (גם מחירי הסחורות).
עוד ציינו כלכלני לידר שוקי ההון כי "האוצר שומר על קצב ההנפקות אך ממשיך לקצר את המח"מ בהדרגה". בנוגע לשוק האג"ח, מומחי לידר שוקי ההון מציינים כי אלו ממשיכים להעדיף את האפיקים הצמודים במח"מ קצר – בינוני. מטעם כלכלני לידר שוקי ההון: "קיימת אטרקטיביות מסוימת בתשואות ארוכות מעל 5% למשקיע לטווח הארוך, בהנחה שתחול רגיעה ביטחונית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה