השוק

ההייטק הישראלי מתפוצץ: זה הסטרטאפ שגייס 140 מיליון דולר

חברת WEKA הישראלית, אשר מציעה פלטפורמת אחסון מהירה ומתקדמת עבור אפליקציות בתחום הבינה המלאכותית, הצליחה לגייס כ-140 מיליון דולר בסבב הגיוס החמישי שלה. מתוך כך, השווי שלה עלה ל-1.6 מיליארד דולר, בעוד ב-2022 הוא עמד על 750 מיליון דולר
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום freepik)
בשנים האחרונות ענף הבינה המלאכותית נמצא בהתפתחות אדירה, כאשר עוד ועוד חברות נכנסות לתחום שנראה כי תופס עוד מקום בשוק העולמי. חברת WEKA הישראלית, אשר מפתחת מערכת אחסון מהירה לאפליקציות בינה מלאכותית, הצליחה לגייס סכום של 140 מיליון דולר בסבב גיוס חמישי.
החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי עמרי פלמון, מאור בן דיין ולירן צביבל, ועובדים בה כיום כ-400 עובדים (רובם בארה"ב). הסבב העלה את שווי החברה ל-1.6 מיליארד דולר, בניגוד לשווי שעמד על 750 מיליון דולר לאחר הגיוס הקודם ב-2022. חלק מכספי הגיוס יתווספו לקופת החברה (כ-100 מיליון דולר), בעוד החלק שיאפשר לעובדי החברה למכור מניות במחיר זהה לעסקה הראשית עומד על 40 מיליון דולר. כפי שפורסם בכלכליסט, מנכ"ל החברה צביבל אמר: "למרות ששוק התוכנה העולמי חווה קשיים, השוק שאנחנו מוכרים אליו מתפוצץ בשנים האחרונות. הכפלנו כל שנה את ההכנסות שלנו".
WEKA מציעה פלטפורמה שעובדת על רכיבי חומרה (התקני אחסון, רשת תקשורת וכו') סטנדרטיים, וניתנת לשימוש בשירותי ענן שהיא רוכשת מחברות גדולות כמו אמזון.  "המתחרים משתמשים בכלים שהיו רלוונטים לפני עשורים, כשהכל היה הרבה יותר איטי. אנחנו הגענו עם דרך חדשנית לנהל מידע ולשלוח אותו לשרתים במהירות הרבה יותר גבוהה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה