השוק

בית ההשקעות מיטב: ריבית בנק ישראל צפויה לנוע בין 3.75% ל-4%

על פי הסקירה השבועית של בית ההשקעות מיטב, הגירעון התקציבי ממשיך לעלות על רקע גידול בהוצאה וירידה בהכנסות הממשלה ביולי בגלל הגידול בהחזרי מס. עדיין אין סימנים שהממשלה מתקדמת לאישור התקציב ל-2025. בית ההשקעות מיטב מעריך כי ריבית בנק ישראל צפויה לנוע בין 3.75% ל-4% בשנה הקרובה
מערכת ice |  3
אלכס זבז'ינסקי (צילום רמי זרנגר, shutterstock)
אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, מפרסם את הסקירה השבועית של בית ההשקעות. הגירעון התקציבי ממשיך לעלות על רקע גידול בהוצאה וירידה בהכנסות הממשלה ביולי בגלל הגידול בהחזרי מס. עדיין אין סימנים שהממשלה מתקדמת לאישור התקציב ל-2025.
על פי  זבז'ינסקי, כלכלן בית ההשקעות מיטב, בשנה הקרובה ערך האינפלציה עשוי לעמוד על 2.9%. ריבית בנק ישראל צפויה בעוד 12 חודשים לנוע בין 3.75% ל-4%. עוד מציינים כלכלני בית ההשקעות של מיטב, כי המגזר הממשלתי בישראל מייצר משרות בקצב גבוה. במגזר הפרטי הגידול במשרות מתון מאוד. נמשכת עלייה מהירה בשכר הממוצע, אך סך השכר, במיוחד הריאלי, צומח בקצב נמוך.
מגזר שירותי ההיי טק בישראל חזר להוסיף משרות. על פי סקר החברות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ניכרת הקלה במגבלות מצד ההיצע ובציפיות החברות לעליית מחירים.
מודל ה-FED לחיזוי מדדי המחירים הקרובים על סמך נתונים שוטפים חוזה עלייה בקצב אינפלציית הליבה בחודשים הקרובים שיכולה להעמיד את הבנק המרכזי בדילמה ולהגביר סיכון בשווקים.
עוד מציינים כלכלני בית השקעות מיטב, כי בארה"ב ניכרת ירידה באשראי בכרטיסי אשראי ועלייה בפיגורים. כמעט כל השורטים בחוזים העתידיים על היין היפני של הספקולנטים נסגרו.
בינתיים, בניגוד לחששות למכירת הנכסים הזרים ע"י היפנים, הם הזרימו סכומי שיא להשקעה במניות בחו"ל בשבוע שעבר. "בהיעדר דיון בתקציב המדינה לשנה הבאה, נתוני ביצוע התקציב השוטף ממשיכים להצביע על העמקת הגירעון. הגירעון התקציבי המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עלה ביולי ל- 8.1% תמ"ג, לעומת היעד השנתי של 6.6% . קצב הגידול בהכנסות לעומת החודש המקביל יריד ביולי בגלל עלייה בהחזרי מס, לפי ההסבר של משרד האוצר", כך כתב אלכס זבז'ינסקי. 
עוד מציין זבז'ינסקי, כי ללא החמרה ביטחונית, הגירעון בסוף השנה יעמוד ככל הנראה ברמה של כ-7.5% תמ"ג. "אנו מעריכים שקצב הגיוסים של משרד האוצר יישאר ברמה דומה לזו שהיה בתקופה האחרונה. בהנפקה האחרונה נרשם יחס כיסוי של כ-3.8 לעומת הממוצע של 4.4 ב-5 ההנפקות האחרונות. יחד עם זאת, היו יחסית מעט 'ביקושי סרק' במחירים נמוכים במיוחד", כך ציין כלכלן בית ההשקעות מיטב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הגדרה של ריבית!
    אנצי 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף יוצר כסף וכסף שנוצר על ידי כסף,יוצר כסף נוסף-אברהם לינקולן נשיא ארצות הברית!
    סגור
  • 2.
    כולם אינטרסים
    עוזי 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית לא צירד ל3.75 בינתיים כל הקרטל הבנקים הורידו ריבית למפקידים וחובה עלתה
    סגור
  • 1.
    רק לפני חודש הוא אמר בין 4.0-4.25%. אין נביא בעירו… (ל"ת)
    מני 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור