השוק

מכה למיטב: ביהמ"ש דחה את הפשרה - תשלם יותר מ-200 מיליון שקל

בית המשפט דחה את הפשרה במסגרתה התחייבה מיטב להחזיר 120 מיליון שקל לעמיתי קופות הגמל שנרכשו מבנק הפועלים; קביעת בית המשפט קובעת כי על מיטב לשלם 400 מיליון שקל; מיטב: נערער
ניצן כהן | 
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
מכה לבית ההשקעות מיטב. בית המשפט דחה את הסדר הפשרה אליו הגיעה בתובענה ייצוגית שנוגעת להעלאת דמי ניהול בקופות גמל שנרכשו מבנק הפועלים. בנק הפועלים התחייב שלא להעלות את דמי הניהול אולם מיטב עשתה זאת ומכאן התובענה הייצוגית.
בית ההשקעות דש רכש בשנת 2007 את קופות התגמולים של בנק הפועלים. בהמשך התמזג דש עם מיטב ומכאן עברו כל ההתחייבויות (והזכויות) לבית ההשקעות הממוזג. לימים התברר שבית ההשקעות הממוזג העלה את  דמי הניהול בקופות התגמולים שנרכשו מבנק הפועלים וזאת למרות שבנק הפועלים התחייב שלא לעשות זאת.
משכך הוגשו נגד מיטב 2 תובענות ייצוגיות. על פי הטענות מיטב גבתה שלא כדין דמי ניהול לא מבוטלים וניתן  נגדה פסק דין שמחייב אותה להחזיר 400 מיליון שקל לעמיתי הקופות.
מיטב ערערה על פסק הדין ונשלחה לגישור עם התובעים, שם הגיעו התובעים ובית ההשקעות להסכם במסגרתו תשלם מיטב 120 מיליון שקל כשעל שכר טרחת עורכי הדין הייתה מחלוקת כמו גם על הפיצוי לתובע הייצוגי.
היום בית המשפט החליט שלא לאשר את הסדר הפשרה וקבע כי על מיטב לשלם 200 מיליון שקל לחברי הקבוצה ועל סכום זה יש להוסיף שכר טרחה ופיצוי לתובע הייצוגי. בבית המשפט הודיעו כי בכוונתם לערער על החלטה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה