השוק

סכנה למשקיעים: החברות המפוקפקות שמהן נאסד"ק מעוניינת להיפטר

נאסד"ק מכריזה על מלחמה נגד חברות רבות שנסחרות במחיר של פחות מדולר אחד למניה. בהתאם לכך, נאסד"ק פרסמה תקנות שיכולות לגרום למחיקתן של חברות מפוקפקות שונות שביצעו פיצול הפוך למניותיהן

מערכת ice | 
צילום ויקימדיה
בעקבות ביקורת חריפה שהופנתה אל נאסד"ק, הבורסה לניירות ערך החלה לפעול נגד חברות שונות שנסחרות במחיר של פחות מדולר אחד למניה. בורסת הנאסד"ק החלה לשנות את גישתה בנוגע לאותן החברות, בשל הטענות הרבות שהופנו נגדה כי נסחרות בה מניות חסרות ערך רבות אשר עשויות לסכן את המשקיעים.
על פי הפרסום של אתר "כלכליסט", ביום חמישי האחרון פרסמה בורסת נאסד"ק מספר תקנות שיכולות לגרום למחיקתן של חברות מפוקפקות שונות. בין החברות שהחלה הבורסה לפעול נגדן היא חברת הבלוקצ'יין הסינית - Bit Brother.
לפני ארבע שנים, החלה חברת הבלוקצ'יין הסינית לקיים פיצולים הפוכים, שהמטרה שלהם היא לצמצם את מספר המניות ואף לשמור על מחיר המניה מתחת לדולר אחד. על אף זאת, מנייתה המשיכה להיסחר בבורסת הנאסד"ק, זאת כאשר מחירה צנח ביותר מ-99%.
בחודש דצמבר האחרון, התקיים שינוי מהותי בערכה של מניית חברת הבלוקצ'יין הסינית. על פי ההערכות, מנייתה צמחה באופן משמעותי באותו החודש בין היתר בשל הבולטות החיובית שהיא קיבלה בעולם הרשתות החברתיות.
כזכור, בחודש מרץ האחרון, חברת הבלוקצ'יין הסינית נמחקה מהבורסה, דבר שלא מנע ממשקיעים רבים להפנות אצבע מאשימה אל בורסת הנאסד"ק ולטעון כי נסחרות בה חברות קטנות ומפוקפקות שמסכנות אותם.
בין התקנות החדשות שפרסמה נאסד"ק, צוין כי לאחר ארכה שנייה בת 180 ימים שמוענקת לחברות הרלוונטיות, לא תינתן להן האפשרות של דחיית המחיקה מהמסחר על ידי ערעור. אותן חברות יצטרכו לעבור לזירת מסחר משנית עד שתפורסם ההחלטה בנוגע לערעור שלהן.
מלבד זאת, מציעה נאסד"ק באמצעות תקנה אחרת לזרז את הליך המחיקה של החברות המפוקפקות שקיימו פיצול הפוך למניות שלהן. במידה בה חברה קיימה פיצול הפוך למניה בכדי להעלות את מחירה והמחיר ירד מתחת לדולר אחד בשנה לאחר מכן, הבורסה תשלח לה הודעת התראה לפני ביצוע מחיקה. לצד זאת, מציינת נאסד"ק כי אפשרות הערעור מוענקת לאותן החברות במצב כזה. התקנות הללו צריכות לעבור את האישור של של ה-SEC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה