השוק

בבריטניה נכנעים ללחץ? הקרן שמוכרת נכסים ישראלים ב-80 מיליון פאונד

קרן הפנסיה הגדולה ביותר בריטניה USS, נכנעת ללחץ הציבורי ובדומה למקבילות בשאר העולם מוכרת נכסים ישראלים. הפעם, הקרן מכרה נכסים בשווי של 385 מיליון שקל | כל הפרטים
מערכת ice | 
פנסיה (צילום freepik)
בעקבות המלחמה, ברחבי העולם פרו-פלסטינים הפעילו לחץ על חברות רבות בהן קרנות פנסיה רבות לסגת מהשקעות בישראל בעקבות פעולותיה ברצועה במסגרתה המלחמה נגד החמאס. כעת, חברה נוספת נכנעת ללחץ ציבורי.
הפעם, מדובר ב-USS, קרן הפנסיה הגדולה ביותר בבריטניה שהודיעה שמכרה נסכים ישראליים בשווי כולל של 80 מיליון פאונד (385 מיליון שקל). על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בפייננשל טיימס, נכון להיום הקרן מנהלת נכסים בשווי 79 מיליארד פאונד וחברים בה 500 אלף חברים. במהלך ששת החודשים האחרונים, הנהלת הקרן החליטה לצמצם בצורה משמעותית את החשיפה שלה להשקעות ישראליות, בהן אג"ח ממשלתיות והשקל. 
לפי שעה עולה שמי שקידם את המהלך הנוכחי הם חברי הקרן עצמם שבמרביתם עובדים באקדמיה ובמוסדות להשכלה גבוהה בבריטניה. איגוד האוניברסיטאות והמכללות (UCU), אשר מייצג חלק מהחברים בקרן הפנסיה טענו שמתחילת המלחמה הם העלו לא פעם בני חברי ההנהלה את הבעייתיות בהשקעה בחברות שנמצאות ברשימת האו"ם של הפרת החוקים הבינלאומיים. 
במהלך החודש שעבר התפרסם הדו"ח השנתי האחרון של הקרן, ובו צוין כי יש לה"חובה משפטית להשקיע בהתאם לאינטרסים הפיננסיים של החברים והמוטבים". באותו דו"ח נחשף כי צומצמה החשיפה למזרח התיכון "בתגובה לסיכונים הפיננסיים הברורים".  
כאמור הקרן הבריטית היא לא היחידה שנקטה במהלך שכזה, רק לפני חודשיים, קרן הפנסיה הפרטית הגדולה בנורבגיה (KLP), מכרה החזקה של קרוב ל-70 מיליון דולר ביצרנית הציוד האמריקאית קטרפילר, וזאת בשל החשש שהציוד שלה משמש לפגיעה בפלסטינים.
בשונה מהשוק האירופי, הרשויות בארה"ב העלו את האמון שלהן באג"ח הישראלי ואלו החלו לרכוש אג"ח ישראלי בשיעור גדול. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, USS סרבה להגיב לפרטים הנ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה