השוק

הצטרפה ל-BDS? זו המדינה שקוראת להחרים עסקים ישראלים

ממשלת נורווגיה הורתה על התעשייה המקומית לא להיות מעורבות בפעילות כלשהי שתורמת לעסקים ביהודה ושומרון. בהודעה שפרסמה הודיעה: "על עסקים להיות מודעים לכך שכל פעילות כלכלית בהתנחלויות הישראליות שמפרות את החוק הבינלאומי עלולה לתרום להפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי"
מערכת ice | 
אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ NBC News)
ממשלת נורווגיה קראה אמש (חמישי) לחברות מקומיות לא לעשות עסקים שתורמים בדרך כלשהי להתנחלויות, או להיות מעורבות בפעילות שכזו. חברות בנורווגיה ביקשו הנחיות מהרשויות במדינה, לפי ההודעה שפירסמה היום (שישי) ממשלת נורווגיה, וזאת לאחר שמדינות אחרות כבר הטילו סנקציות על מתנחלים שתקפו פלסטינים ביהודה ושומרון.
"על עסקים להיות מודעים לכך שכל פעילות כלכלית בהתנחלויות הישראליות שמפרות את החוק הבינלאומי עלולה לתרום להפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי או של זכויות אדם", נכתב בהודעת הממשלה המקומית. נורווגיה הבהירה במספר הזדמנויות בשנים האחרונות שהיא רואה בהתנחלויות ביהודה ושומרון, כולל במזרח ירושלים, הפרה של החוק הבינלאומי ושל זכויות אדם.
בשנים האחרונות חיסלה קרן העושר של נורווגיה את השקעותיה בשפיר הנדסה וקבוצת מבנה הישראליות בשל פעילות הקשורה להתנחלויות ביהודה ושומרון. נורווגיה מצטרפת למדינות נוספות שפועלות במטרה לשנות את מדיניות ישראל בשטחים, ונגד המתנחלים עצמם. בחודש שעבר, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ההתנחלויות "אינן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה