השוק

החשש מהסלמה: הדולר מתקרב לרמה של 3.7 שקל

החשש מהסלמה בגבול הצפון ללא הסדרת הלחימה בחזית הדרום מביא את השקל להיחלש מול המטבעות הזרים; בחדרי המסחר של הבנקים הגדולים מעריכים שהתגובה הישראלית תהיה מבוקרת ומכאן נגזרת ההערכה שהדולר, בהסתייגויות המתבקשות, לא ישבור שיאים
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
שבוע המסחר במט"ח נפתח בשעה האחרונה כשהדולר מתחזק בשיעור מתון (יחסית) של 0.3% ונסחר ברמה של 3.68 שקל. האירו מתחזק בשיעור דומה ונסחר מעט מעל ה-4 שקלים והפאונד מתחזק ל-4.74 שקל.
אם כן, בחדרי המסחר של הבנקים הגדולים אומרים הבוקר שהתחושה הכללית היא שהתגובה הישראלית למתקפה הרצחנית בסוף השבוע במג'דל שאמס תהיה מבוקרת (לפחות על פי ההערכות) ומכאן שנתניהו צפוי שלא לשבור את הכלים וזה גורם ממתן.
יחד עם זאת, ולמרות ההערכות האלה, הנפיצות של תגובה כזו יכולה לגרום לאסקלציה בחזית הצפונית ולכן המשקיעים עדיין מאוד עצבניים ונמצאים עם האצבע על המקלדת כשפקודות ה'קניה' לדולר מוכנות.
באופן עקרוני השבוע צפוי הפדרל ריזרב להודיע על גובה הריבית בארה"ב לחודש הקרוב והנחת העבודה הבסיסית מדברת על כך שהריבית תיוותר ללא שינוי כשבחודש ספטמבר היא תרד בפעם הראשונה. לפחות זה התמחור בשוק.
השבוע יפורסמו גם דוחות כספיים משמעותיים בניו יורק ומכאן שהעיניים נשואות לדוחות ענקיות הטק (אפל ומיקרוסופט) וכן הלאה. במסחר בחוזים על המדדים המובילים בניו יורק נרשמות עליות שערים שמשקפות את התרוממות הרוח של המשקיעים בעולם מההתייצבות של קמלה האריס ברמות הגבוהות של הסקרים, מה שמקרב אותה למשרה הנחשקת בבית הלבן.
באופן עקרוני ההתבטאויות האחרונות של טראמפ בנושאים כלכליים לא עושים טוב למשקיעים, החל מפיטורי יו"ר ה-SEC וכלה בלעודד אנשים לעבור להשקעה בקריפטו בצורה לא מבוקרת (ע"ע מימון טרור והלבנת הון) כשמנגד עומדת קמלה האריס שמודעת היטב לחשיבות של עולמות הטכנולוגיה לייצור צמיחה ברת קיימא ומתמשכת.
כל אלה אמנם ניתוחים יפים אבל אם נחזור לרגע לחדרי המסחר של הבנקים הגדולים הרי שהשיח הבוקר נסוב רובו ככולו סביב הנפיצות של החזית הצפונית כאן בישראל והחזרה של ראש המוסד, דדי ברנע, מפאריס ללא התקדמות בהסכם לשחרור החטופים, אלה המשפיעים המרכזיים על המסחר במט"ח הבוקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה