השוק

בנק מזרחי טפחות: "מוקדם עדיין לדבר על הורדת ריבית"

מדד המחירים של ה-PCE עולה ב-0.1%, בהתאם לציפיות כלכלני בנק מזרחי טפחות. האינפלציה במוצרים סחירים רבים נמוכה יותר, ובמקרים רבים אף שלילית, דינמיקה זו מאפשרת התמתנות כללית ברמת המחירים. ולהערכת הכלכלן יוני פנינג מבנק מזרחי, גם תמשיך לתת את הטון
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, אסטרטג ראשי מחדר העסקאות של מזרחי טפחות, מגיב למדד המחירים של ה-PCE לחודש יוני ואומר כי האינפלציה במדד היעד של הפדרל ריזרב חוזרת לרמת 2.5%. בבנק מזרחי טפחות מסבירים הכלכלנים כי כבר היינו ברמות כאלה בתחילת השנה, לפני שגל עליות מחירי השירותים דחוף אותנו כלפי מעלה. מנגד, למרות שמספר סעיפי שירותים עדיין מציגים מחירים גבוהים, מחירי השכירויות, שהיו בין הגורמים העיקשים ביותר באינפלציה בארה"ב, מראים סימני ירידה.
בנוסף, האינפלציה במוצרים סחירים רבים נמוכה יותר, ובמקרים רבים אף שלילית. דינמיקה זו היא המאפשרת התמתנות כללית ברמת המחירים. ולהערתנו, גם תמשיך לתת את הטון. "אם נסתכל בצורה רחבה יותר על הנתונים האחרונים מארה"ב, נתון התוצר האחרון עמד אמנם בצד הגבוה יותר של הסקאלה. אבל מדובר כזכור ברבעון השני, שנסתיים לפני קרוב לחודש".

הנתון היום מדווח לאחר גל נרחב של אינדיקציות להאטת הפעילות בכלכלה האמריקאית, בתקופה האחרונה. ובמבט קדימה, חשוב לא פחות, הדשדוש במחירי הנפט, במיוחד בארה"ב, משקף להערכתנו ציפייה לביקושים נמוכים יותר בעתיד. סביר להניח כי מגמה זו תתבטא באופן משמעותי במדדי המחירים הבאים. בנוסף, התנודתיות הגוברת בשוקי המניות בארה"ב מתרחבת מעבר לחברות הטכנולוגיה, כפי שהיה עד כה, ובאה לידי ביטוי גם בחברות צרכניות מסוגים שונים, מה שמעיד על אי-ודאות רחבה יותר לגבי הכלכלה. ויותר מזה, היא צפויה למתן את אפקט העושר האמריקאי, באופן שימשיך להכביד על הצריכה הפרטית.
הודעת הריבית של הפדרל ריזרב, בשבוע הבא, אינה מתמחרת הסתברות גבוהה להורדת ריבית. להערכתנו, יותר משיקול של אופטימום במועד הורדת הריבית הרצוי, יש פה עניין של האופן שבו הבנק המרכזי מעביר את ציפיותיו לשוק – זה לא הזמן להפתיע. ההחלטה הבאה, בספטמבר, נסחרה בשווקים בארה"ב סביב צפי ל-1.1 הורדות טרם פרסום הנתון היום, נותרת כעת ברמות דומות.
לסיום מסביר פנינג: "להערכתנו, מוקדם עדיין לדבר על הורדת ריבית מקומית בהחלטה הקרובה, בסוף אוגוסט. זו של אוקטובר, מאידך, עשויה בסבירות גבוהה להתקבל באמצע מהלך הורדות ריבית משמעותי, בארה"ב ובעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה