השוק

השכר החדש של יו"ר מזרחי טפחות נחשף: זה הסכום שירוויח

חבילת התגמול של אבי זלדמן, שעדיין כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות, מורכבת ברובה משכר בסיס של 3 מיליון שקל, עם תוספות הכוללות הפרשות סוציאליות. בנוסף, הבנק יפריש עבורו 446 אלף שקל לקופת גמל, סכום שאינו נכלל בחישוב התגמול לפי חוק שכר הבכירים חבילת התגמול של זלדמן, שעדיין כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות, מורכבת ברובה משכר בסיס של 3 מיליון שקל, עם תוספות הכוללות הפרשות סוציאליות. בנוסף, הבנק יפריש עבורו 446 אלף שקל לקופת גמל, סכום שאינו נכלל בחישוב התגמול לפי חוק שכר הבכירים
מערכת ice | 
בנק מזרחי טפחות (צילום shutterstock)
בעולם הפיננסים הישראלי, מינויו של אבי זלדמן לתפקיד יו"ר בנק מזרחי טפחות מסמן תקופה חדשה של שינוי והתחדשות. זלדמן, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, צפוי לקבל חבילת תגמול שנתית בשווי של 3.74 מיליון שקל, סכום המשקף את מעמדו החדש בצמרת המערכת הבנקאית הישראלית.
על פי הדיווח של הבנק לבורסה, חבילת התגמול של זלדמן, שעדיין כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות, מורכבת ברובה משכר בסיס של 3 מיליון שקל, עם תוספות הכוללות הפרשות סוציאליות. בנוסף, הבנק יפריש עבורו 446 אלף שקל לקופת גמל, סכום שאינו נכלל בחישוב התגמול לפי חוק שכר הבכירים. מעניין לציין כי עלות שכרו של זלדמן היא פי עשרה מממוצע השכר של עובדי הבנק, ופי 12 מהשכר החציוני, נתונים המדגישים את הפער בין הנהלת הבנק לעובדיו.

השוואה למקבילים בענף מגלה כי חבילת התגמול של זלדמן עומדת בקנה אחד עם המקובל בצמרת המערכת הבנקאית בישראל, שם השכר נע בין 3 ל-4 מיליון שקל בשנה, בהתאם למגבלות חוק שכר הבכירים. עם זאת, בניגוד ליו"ר הקודם, משה וידמן, זלדמן לא יהיה זכאי למענק אי-תחרות מיידי, אלא למענק מדורג שיושג במלואו רק לאחר כהונה של לפחות שנתיים.
המעבר של זלדמן מתפקידו הקודם כיו"ר חברת האופנה פוקס לתפקיד היו"ר במזרחי טפחות מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשכרו. בפוקס, שם כיהן במשרה חלקית, עמדה עלות שכרו השנתית על חצי מיליון שקל בלבד, ללא זכאות לתגמול הוני. המעבר לבנק מזרחי טפחות, הבנק השלישי בגודלו בישראל עם שווי שוק של 36.1 מיליארד שקל, מסמן עלייה דרמטית בתגמול ובאחריות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה