השוק

שעות לפני פגישת נתניהו וטראמפ: השקל מתאושש ועולה ל-3.67

לאחר פסגת נתניהו-ביידן בבית הלבן, שער האירו הגיע במהלך היום ל-4 שקל. על פי ההערכות, אי היציבות מיוחסת גם לשאלת התקדמות המו"מ לעסקת חטופים. בנוסף, קיים חשש כי ישראל עלולה להתנהל בתקציב המשכי בתחילת השנה הבאה - בשל עצירת דיוני תקציב המדינה לשנת 2025
מערכת ice | 
נתניהו, טראמפ, ביידן (צילום עמוס בן גרשום, לע״מ, Fox News /youtube, פייסבוק/Joe Biden)
בצל נאומו של רה"מ בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני, ופגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס, ושעות ספורות לפני פגישתו עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, השקל מתחזק הבוקר (שישי) לאחר שרשם היחלשות מה לאורך השבוע האחרון. שער הדולר עומד על 3.67 שקל. שערו של האירו חצה במהלך היום את רף ה-4 שקל. 
על פי הערכות גורמים בשוק המט"ח, אי היציבות מיוחסת לכמה גורמים ביניהם הירידות החדות בבורסה לניירות ערך בארצות הברית במהלך יום רביעי האחרון, שהיה הגרוע ביותר מ-2022. השבוע נעצרו הדיונים לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2025. רבים חוששים כי ישראל עלולה להתנהל בתקציב המשכי בתחילת השנה הבאה, מה שמגביר את העמימות. גם הדיונים לגבי עסקת חטופים בבית הלבן מחזקים אותה. 
ביום רביעי דאו ג'ונס נחלש ב-1.3%, מדד S&P 500 איבד 2.3% ונאסד"ק צנח ב-3.6%  במהלך אותו היום, שבע חברות הטכנולוגיה הגדולות הפחיתו מערכן לא פחות מ-1.7 טריליון דולר. טסלה של אילון מאסק סיימה את המסחר במינוס 12.3%, אלפבית מחקה 5%, מיקרוסופט ירדה ב-3.6%, אמזון ב-3%, אפל ב-2.9%, מטא ב-5.6% ואנבידיה מחקה 6.8%.
כזכור, בנאום חריף במליאת הכנסת ביום שלישי האחרון תקף שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' את הבנקים, ואיים כי הוא צפוי להגדיל את המס המיוחד שהוטל עליהם לאחרונה. "כל הבנקים יחד, בחזירות, מבטלים פתאום את הריבית שהם נתנו על יתרות זכות בעו"ש, פתאום כל הבנקים ביחד. 'אין קרטל'. איפה 'הרשות למיגור התחרות'? אני מודיע לכם שאם הבנקים ימשיכו בזה - אכפיל את המס עליהם ב-2025, חד-משמעית". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה