השוק

סמוטריץ' נגד הבנקים: "אם ימשיכו ככה - אכפיל את המס ב-2025"

בנאום חריף במליאת הכנסת תקף שר האוצר את הבנקים, ואיים כי יגדיל את המס המיוחד שהוטל עליהם. הסיבה: ביטול הריבית על יתרות זכות בעו"ש, מהלך בו נקטו רוב הבנקים הגדולים לאחרונה. יו"ר הציונות הדתית: "איפה 'הרשות למיגור התחרות'? לא ניתן לחזירות הזאת לעשוק את אזרחי ישראל"
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנאום חריף במליאת הכנסת היום (שלישי) תקף שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' את הבנקים, ואיים כי הוא צפוי להגדיל את המס המיוחד שהוטל עליהם לאחרונה. "כל הבנקים יחד, בחזירות, מבטלים פתאום את הריבית שהם נתנו על יתרות זכות בעו"ש, פתאום כל הבנקים ביחד. 'אין קרטל'. איפה 'הרשות למיגור התחרות'? אני מודיע לכם שאם הבנקים ימשיכו בזה - אכפיל את המס עליהם ב-2025, חד-משמעית". 
"אני השר הראשון בתולדות מדינת ישראל שהטיל מס ספציפי על הבנקים", הוסיף סמוטריץ'. "כולם רק מדברים. לא ניתן לחזירות הזאת לעשוק את אזרחי ישראל".
 
על פי הסיכום בין האוצר לבנקים, הם ישלמו מס מיוחד בגובה כולל של עד 2.5 מיליארד שקל בעבור השנים 2024-2025. על רקע המלחמה המתמשכת וסביבת הריבית הגבוהה, נרשמו רווחים משמעותיים והמדינה, שנאלצה למצוא מקורות מימון עבור הגירעון, הגדילה את המס והגדירה אותו כהיטל חד פעמי לשנתיים אלו בלבד. 
הבנקים, מצדם, איימו בעתירה לבג"צ. לפי הפרסום בדה מרקר, הבנקים הגדולים כבר גובים על המינוס יותר מ-11%, והריבית יכולה אף להגיע ליותר מ-15%. במקביל, חלק מהבנקים ביטלו את "ריבית הפלוס" שנאלצו לתת ללקוחותיהם בעקבות לחץ ציבורי ופרלמנטרי שהופעל עליהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    0 מדבר על הבנקים ומחולל מספר אחד ביוקר המחיה (ל"ת)
    0 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חזירות
    עמוס 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לאיזה חזירות מתיחס שר האוצר . האם לגזילת מליונים והעברתם להתנחלויות , האם הפקרת הצפון תוך כדי העברת תקציבים להתנחלויות , הפקרת האזרחים הערבים ,
    סגור