השוק

ענקית הסטארטאפ נכנסת לפשיטת רגל: בחובות של 945 מיליון דולר

חברת החינוך המקוון 2U סבלה ממאזן מינוף גבוה עם מועדי פירעון הלוואות מתקרבים. שווי השוק של החברה צנח מיותר מ-5 מיליארד דולר ב-2018 לכ-11.5 מיליון דולר בלבד ביום רביעי האחרון. מאז הנפקתה לציבור לפני עשור, החברה לא הצליחה לרשום רווח שנתי
מערכת ice |  1
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
חברת החינוך המקוון 2U, שהייתה מחלוצות התחום, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. במסגרת הסדר חוב מקיף, החברה תהפוך לפרטית ותמחק יותר ממחצית מחובותיה המסתכמים בכ-945 מיליון דולר. 2U, שנוסדה לפני כעשור, יצרה שותפויות עם מוסדות אקדמיים מובילים כמו אוניברסיטת דרום קליפורניה וג'ורג'טאון, ופיתחה קורסים מקוונים בתחומים שונים כולל סיעוד ועבודה סוציאלית.
בשנים האחרונות, החברה נאבקה עם תחרות גוברת ושינויים רגולטוריים בתעשייה. בנוסף, היא סבלה ממאזן מינוף גבוה עם מועדי פירעון הלוואות מתקרבים. שווי השוק של החברה צנח מיותר מ-5 מיליארד דולר ב-2018 לכ-11.5 מיליון דולר בלבד ביום רביעי האחרון. מאז הנפקתה לציבור לפני עשור, החברה לא הצליחה לרשום רווח שנתי.

במסגרת הסדר החוב, 2U תקטין את נטל החוב שלה לכ-459 מיליון דולר ותאריך את מועדי הפירעון של הלוואותיה. בנוסף, המלווים ובעלי האג"ח יזרימו לחברה כ-110 מיליון דולר של הון חדש. החברה מבקשת אישור בית המשפט לגישה ל-64 מיליון דולר מהמימון החדש כדי להמשיך בפעילותה במהלך תהליך פשיטת הרגל, אותו היא מצפה לסיים עד סוף ספטמבר.
מנכ"ל החברה, פול לאלג'י, הסביר כי ההחלטה הייתה קשה אך הכרחית כדי להניע את החברה קדימה. הוא ציין כי החוב הפך לנטל על פעילות החברה, וכי השותפים האקדמיים של 2U היו סבלניים, אך לא ניתן היה לצפות שזה יימשך לנצח. החברה מדגישה כי הליכי פשיטת הרגל לא ישפיעו על השירותים לסטודנטים או למוסדות החינוך.
2U מפעילה כיום שותפויות עם יותר מ-260 מוסדות ברחבי העולם, עם כ-70,000 סטודנטים הרשומים לתוכניות לתואר ולתוכניות ללא תואר. החברה אחראית בעיקר על שיווק, עיצוב קורסים ולוגיסטיקה, בעוד המוסדות האקדמיים מפקחים על החלטות קבלה ומספקים את הסגל האקדמי.
עם זאת, חלק מהמוסדות, כולל USC, צמצמו לאחרונה את היקף שיתוף הפעולה עם 2U בשל חששות הנוגעים להסכמי חלוקת ההכנסות, איכות התוכניות ועלויות לסטודנטים. נפילתה של 2U מעלה שאלות מהותיות לגבי עתיד החינוך המקוון ויציבות המודל העסקי של שותפויות אקדמיות-מסחריות בתחום זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו מה אתם רוצים
    מוש מוש 07/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולכים כל הזמן להפגנות של הקפלנים.ולפגוע בעם ישראל.אוי לי אוי לי
    סגור