דיגיטל וטק

אינטואיט בסבב פיטורים נרחב: האם גם עובדי החברה בישראל על הכוונת?

אינטואיט, המפעילה את TurboTax, הודיעה על פיטורי 1,800 עובדים כדי להתמקד בפיתוח תוכנות AI למיסוי. החברה מתכננת לגייס מחדש לתפקידים טכנולוגיים גם, ולהיכנס לשווקים חדשים. מה יעלה בגורל עובדי אינטואיט בישראל?
רפאל בן זקרי |  5
אינטואיט Intuit (צילום Shutterstock)

אינטואיט האמריקנית, המפעילה את TurboTax, הודיעה כי תפטר כ-1,800 עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה שלה, כדי להתמקד בפיתוח תוכנות מבוססות בינה מלאכותית למיסוי ומוצרים פיננסיים אחרים.
החברה, שהשקיעה רבות בכלי בינה מלאכותית להנהלת חשבונות וניהול מס לעסקים קטנים ובינוניים בשנים האחרונות, תסגור שני מרכזים בקנדה ובאיידהו. מנכ"ל החברה, סאסן גודרזי, הודיע כי אינטואיט תגייס מחדש 1,800 עובדים בעיקר לתפקידים של הנדסה, מוצר ושירות לקוחות. למרות הירידה של 3.6% במניות החברה, אינטואיט מתכננת להגדיל את השקעותיה ב-AI ולחדור לשווקים חדשים כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה.
לפי הדיווח של רויטרס, הפיטורים יעלו לאינטואיט בין 250 ל-260 מיליון דולר, וההוצאות המשמעותיות צפויות להיות מורגשות ברבעון הרביעי. החברה מתכננת להגדיל את כוח העבודה בשנת הכספים 2025 ואילך, ודיווחה במאי על עלייה בהכנסות ועל תחזיות שנתיות משופרות בזכות הביקוש למוצרים המשולבים ב-AI.
אינטואיט מתכוונת לרכז 80 תפקידים טכנולוגיים במרכזי החברה בעולם כמו אטלנטה, בנגלור וגם תל אביב, כחלק מתוכנית הפיטורים, ומתכננת להמשיך להוביל את השוק עם מוצרים חדשניים לעסקים קטנים ובינוניים. אמש נודע כי גם חברת אבטחת הסייבר CyberProof ההודית תפטר כ-20 מתוך 85 עובדיה בישראל.
מ-Intuit נמסר: "אנחנו לא מפרסמים את מספר העובדים שיושפעו בכל סייט ונותרים מחויבים לצמיחה של מרכז המו"פ בישראל. זהו מרכז אסטרטגי חשוב בו ההתמקדות היא בתחומי הפוקוס החדשים של החברה, ויש בו כוח אדם טכנולוגי מוביל ומגוון. אנחנו משקיעים במרכזים שבהם הצוותים מפתחים יכולות טכנולוגיות קריטיות לחברה ולפורטפוליו המוצרים שלנו. אנחנו ממשיכים בגיוס עובדים בסייטים האסטרטגיים שלנו, בין היתר בישראל, בתפקידי פיתוח ומוצר".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לפני חודשיים או שלוש עשו אירוע חברה
    ערן 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עשו אירוע חברה באולם 7 בתל אביב ועכשיו מפטרים..אפילו טיפים לא נתנו למלצרים
    סגור
  • 2.
    חברה מדהימה, פיטורים תמיד יש בהייטק, אין מה לעשות (ל"ת)
    עובד אינטואיט 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • הם מפטרים בשיטה של מכסות. זה לא הוגן.
    נועה 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נגיד שיש קבוצה של 10 מתכנתים, אז אחד מהם חייב לעזוב אפילו אם הוא מצוין. זה מעודד תרבות של ליקוקים ופוליטיקה במקום שיתופי פעולה.
    סגור
  • 1.
    לא כזו דרמה. הם גם ככה מפטרים 7-8% כל שנה
    עדי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם מנסים להיות כמו אמזון.
    סגור
  • לא הייתי רוצה לעבוד בחברה כזאת
    אלכס 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבריאות הנפשית חשובה יותר מעוד כמה מאות שקלים
    סגור