דיגיטל וטק

גוגל משדרגת: מודל הבינה המלאכותית שיפעל תמיד במכשיר שלכם

גוגל צפויה להציג הקיץ את Gemini Live, מודל בינה מלאכותית חדש שיפעל ברקע בכל מצב, גם כשהמכשיר נעול. איך זה ישפר את השימושיות והפרודוקטיביות שלכם ומה החששות שעלולים לעלות בגלל התכונה הזו?
רפאל בן זקרי | 
גוגל ג'ימני (צילום shutterstock)
גוגל מתכוננת להשקת המודל החדש Gemini Live בקיץ הקרוב, כחלק ממשפחת מודלי הבינה המלאכותית שלה. המודל החדש צפוי להגיע למכשירים ניידים  ולהציע מצב "תמיד פועל" (Always-on) שיאפשר לו לפעול ברקע ובמסך הנעילה.
כיום, משפחת המודלים של Gemini כוללת ארבעה מודלים שונים: Ultra למשימות מורכבות, Pro לביצועים כלליים, Flash למהירות ויעילות, ו-Nano לביצוע משימות על המכשיר עצמו. המודל החדש, Gemini Live, יצטרף בקרוב למגוון הזה ויאפשר דיאלוג דו-כיווני בטלפון שלכם.
בהדלפה מתוך גרסת הבטא של אפליקציית גוגל 15.27, נחשפה האפשרות למצב "background_mode" המאפשר המשך שימוש עם Gemini Live בזמן שימוש באפליקציות אחרות או כשמסך המכשיר נעול. בניגוד לגרסאות הנוכחיות של Gemini ו-Google Assistant, שפעילותן נפסקת כאשר הן לא מוצגות על המסך, Gemini Live ימשיך לפעול ברקע, מה שמבטיח נוחות ושיפור בפרודוקטיביות.
גוגל מצפה ש-Gemini Live יהיה פעיל גם כשהמכשיר במצב מסך נעול, מה שיאפשר ביצוע פעולות קוליות כמו הגדרת שעונים או בדיקת מזג האוויר. בנוסף, הפעלת Gemini Live במצב זה תאפשר מענה לשאלות כלליות וניהול משימות שונות כמו הודעות, Workspace ואוטומציה ביתית.
יחד עם השדרוגים והשיפורים, עולות גם שאלות בנושא פרטיות. לא ברור עדיין אילו נתונים Gemini Live יאסוף בעת פעילותו ברקע ועבור מה הנתונים הללו ישמשו. ישנה גם הנחה סבירה ומעוררת דאגה ש-Gemini Live יאסוף נתונים מאפליקציות מותקנות במכשיר כדי להעשיר את בסיס הידע שלו בעת מענה לשאילתות. בעת ההשקה הצפויה, גוגל תצטרך להתמודד גם עם הננושא הזה, כדי להרגיע את חששות המשתמשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה