דיגיטל וטק

נכנעת לביקורות? מיקרוסופט משביתה את פיצ'ר ה-AI החדש שלה

מיקרוסופט מכריזה על השבתת פיצ'ר ה-Recall כברירת מחדל בעקבות ביקורת נוקבת של מומחי אבטחה ופרטיות. הפיצ'ר, שנועד לעקוב אחרי פעולות המשתמש, עורר חששות כבדים והוביל את מיקרוסופט להוסיף אמצעי אבטחה חדשים לשמירה על פרטיות המשתמשים
רפאל בן זקרי | 
מיקרוסופט ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
לאחר ביקורת חריפה מצד מומחי אבטחה ופרטיות, מיקרוסופט מודיעה על השבתת פיצ'ר ה-Recall שהופעל כברירת מחדל, והוספת אמצעי אבטחה חדשים לשמירה על הצפנת הנתונים של המשתמשים.
פיצ'ר ה-Recall, שהוכרז במקור ככלי לזכירת פעולות המשתמש באמצעות בינה מלאכותית, נתקל בביקורת חריפה מיד לאחר הכרזתו בחודש שעבר בשל חששות אבטחה ופרטיות. הפיצ'ר שומר תמונת מסך של פעילות המשתמש כל 5 שניות לצורך ניתוח באמצעות בינה מלאכותית, מה שהוביל לחששות מפני גישה בלתי מורשית לנתונים רגישים. עם העדכון של מיקרוסופט, הפיצ'ר יישאר כבוי כברירת מחדל אלא אם יאושר באופן אקטיבי על ידי המשתמש.
בגרסאות מוקדמות של Recall, נאספו נתוני תמונות המסך ללא הגבלה ונשמרו מקומית במחשב המשתמש, מה שיצר סיכון לפריצה. מומחי סייבר הזהירו מפני הסכנה שגישה זו מציבה לחיים הדיגיטליים של המשתמשים, ואחרים אף הגדירו אותו ככלי ריגול.
בהודעה לעיתונות נכתב כי "מיקרוסופט מתמודדת עם סדרת אירועי סייבר וביטחון מביכים, כולל דליפת טרה-בייטים של נתוני לקוחות והפריצה של חשבונות אימייל ממשלתיים." בעקבות אירועים אלו, הצהיר המנכ"ל סאטיה נאדלה כי האבטחה תהווה את העדיפות הראשונה בכל החלטה עסקית.
נראה כי מיקרוסופט ממשיכה להתמודד עם הביקורת על פיצ'ר ה-Recall, וצריכה לעשות צעדים נוספים לשיקום אמון המשתמשים בתחום האבטחה. גם גוגל ספגה לאחרונה ביקורת על פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית שסיפק למשתמשים עצות מוזרות וחסרות הקשר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה