השוק

מדד הפחד עולה: כך השפיעה התקיפה בתימן על הבורסה בתל אביב

המסחר בבורסה לניירות ערך התנהל בשבוע האחרון על רקע התקיפה הישראלית בתימן, ההסלמה במצב הביטחוני והגברת הכוננות ברחבי הארץ, כמו גם על רקע המאמצים להגיע להסכם שבמסגרתו יוחזרו החטופים. לפיכך, מדד הפחד עלה והגיע ל-16 נקודות, כאשר הדולר התחזק ב-0.5% ביחס לשקל. כל מה שאתם צריכים לדעת על המסחר בבורסה בשבוע החולף
מערכת ice | 
התקיפה בתימן והבורסה בתל אביב (צילום shutterstock, מסך כאן 11)
נורית דרור, מיחידת המחקר של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, ערכה סקירה שבועית של המסחר בישראל בזמן שהבורסה נסגרת למסחר לרגל סוף השבוע, בה התייחסה למגוון נושאים, בהם כמובן ההפצצה של ישראל בתימן על רקע איומי הכטב"מים ההולכים וגוברים של החות'ים.
"המסחר בתל אביב השבוע נפתח לאחר פגיעת ישראל במטרות אסטרטגיות בתימן בשבת האחרונה, זאת לאחר תקופה ממושכת של ניסיונות החות'ים לפגוע בישראל, ובעקבותיה איומי החות'ים לתגובת תגמול. 
המסחר התנהל על רקע הסלמה במצב הביטחוני והגברת הכוננות ברחבי הארץ, ועל רקע המאמצים להגיע להסכם שבמסגרתו יוחזרו החטופים. מדד הפחד עלה אך במעט השבוע והגיע ל-16 נקודות בסוף השבוע לעומת כ-15.5 נקודות בסוף השבוע הקודם,  והדולר התחזק ב-0.5% ביחס לשקל והגיע לשער של 3.653 שקל לקראת סוף השבוע.
בשוקי חו"ל המסחר הסתכם בירידות שערים במדדי המניות בבורסות מובילות בעולם.  מדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו השבוע ב-0.3% וב-0.8%, בהתאמה, זאת במקביל לירידה של כ-2%  במדדי ה-Dow Jones וה-S&P 500 שבארה"ב, כל אחד, וירידה זניחה של כ-0.2% במדד STOXX 50 באירופה (נתוני חו"ל נכונים ליום רביעי). 
עליות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-רשתות שיווק שעלה השבוע בכ-2.3%. יוצאי דופן השבוע, מדד ת"א-נפט וגז שירד בכ-0.9% ומדדי ת"א-ביומד ות"א-מניב ישראל שירדו בכ-0.6%, בממוצע.
שינויים זניחים אפיינו את מרבית מדדי איגרות החוב. יוצאי דופן השבוע מדדי איגרות החוב הממשלתיות לטווח ארוך שעלו עד כ-0.5%. התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים נותרה השבוע כמעט ללא שינוי  והיא עומדת על כ-4.7% בסוף השבוע. זאת בשונה מהתשואה לפידיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים שעלתה במקביל ב-0.1% ועומדת על כ-4.3% לקראת סוף השבוע (נכון ליום רביעי). 
בקרנות המחקות, העוקבות אחר מדדי מניות בינלאומיים התמתנו רכישות נטו, בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500 ומדד MSCI INDIA, והסתכמו בכ-140 מיליון שקל, לאחר רכישות בסכום של כ-700 מיליון שקל בשבוע הקודם; 
מנגד, בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים נרשמו השבוע רכישות נטו, בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדדי ת"א-90, ת"א-125 ומדד ת"א-בנקים, בסכום של כ-330 מיליון שקל, זאת לאחר רכישות בסכום לא מהותי בשבוע  הקודם;  ובקרנות העוקבות אחר מדדי איגרות חוב מקומיים לא נרשמה השבוע פעילות בסכום מהותי, זאת לאחר מכירות בסכום של כ-230 מיליון שקל בשבוע הקודם. 
בקרנות האקטיביות התגברו הזרמות הכספים לקרנות הכספיות והסתכמו השבוע בכ-740 מיליון שקל נטו, לאחר הזרמות בסכום של כ-475 מיליון שקל בשבוע הקודם. בקרנות האקטיביות המשקיעות במניות ובאיגרות חוב - בתל-אביב ובחו"ל - לא נרשמה השבוע פעילות נטו מהותית.
בנוסף על כך, משרד האוצר גייס השבוע בהנפקת איגרות חוב בבורסה סכום של כ-4.4 מיליארד שקל, בהמשך לגיוס של כ-4.2 מיליארד שקל בשבוע הקודם. כ-88%  מהסכום גויס באג"ח שקלי, וכ-12% מהסכום גויס באג"ח צמוד מדד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה