השוק

יוליוס בר מעריך: "ה-ECB יבצע הורדת ריבית נוספת בספטמבר"

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק לניהול העושר יוליוס בר, הציגה את הניתוח המעמיק שערכה בנוגע להחלטה של הבנק המרכזי האירופי (ECB) להותיר את הריבית ללא שינוי. סופי אלתרמט, כלכלנית ביוליוס בר: "החלטה זו לא הפתיעה, שכן הבנק המרכזי אותת כבר בישיבתו האחרונה על חוסר רצון להקל עוד יותר את המדיניות המוניטרית"

מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק לניהול העושר יוליוס בר, ערכה ניתוח מעמיק בנוגע להחלטה של הבנק המרכזי האירופי (ECB) להותיר את הריבית ללא שינוי בישיבתו ביולי, זאת לאחר שבישיבה שהתקיימה בחודש שעבר בוצעה הורדת הריבית הראשונה. 
"החלטה זו לא הפתיעה, שכן הבנק המרכזי אותת כבר בישיבתו האחרונה על חוסר רצון להקל עוד יותר את המדיניות המוניטרית. למרות זאת, הסביבה הכלכלית לא השתנתה משמעותית מאז הפגישה האחרונה. נתוני האינפלציה הצביעו על עמידות מסוימת, בעיקר במגזר השירותים, אך מגמת ההקלה הכללית נמשכה", כך כתבה אלתמרט.
לטענת הכלכלנית הבכירה בבנק יוליוס בר, אי הוודאות סביב תחזית האינפלציה מול לחצי המחירים המתמשכים עקב עליית השכר הגבוהה בגוש האירו, הן הסיבות המרכזיות להחלטה הדרמטית של הבנק המרכזי האירופי. 
לצד זאת, הוסיפה סופי אלתרמט: "לאור אי הוודאות סביב תחזית האינפלציה מול לחצי המחירים המתמשכים עקב עליית השכר הגבוהה בגוש האירו, ה-ECB מסתייג מלהצביע על הקלה נוספת במדיניות בעתיד הקרוב. בהצהרתה, מועצת המנהלים אישרה מחדש את הגישה 'תלוית הנתונים ופגישה אחר פגישה' מבלי להתחייב לתוואי ריביות עתידי מסוים, והדגישה את התמקדותה בנתונים הנכנסים". 
בעקבות כך, הערכות מומחים בבנק יוליוס בר הן כי הבנק המרכזי האירופאי (ECB) ימשיך בהרחבה המוניטרית ויבצע הורדת ריבית נוספת של 25 נקודות בסיס בספטמבר. "הגישה הזהירה של ה-ECB לקראת הקלה משמעותית יותר במדיניות תומכת ביורו, והערכתנו לגבי תחזית יציבה של שער החליפין EUR/USD של 1.08 במהלך 3-12 החודשים הקרובים נותרה בעינה", כך הדגישה סופי אלתרמט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה