השוק

ענקית המזון קורסת בדרך לפשיטת רגל: המניה מתרסקת ב-13%

ביונד מיט מנהלת דיונים עם קבוצת נושים לקראת הסדר חוב, לאחר שנקלעה לקשיי נזילות חמורים. החברה, שהנפיקה אג"ח להמרה בשווי 1.1 מיליארד דולר, מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות. מניית החברה, שפעם הייתה כוכבת בורסאית, צנחה ב-13% לפני פתיחת המסחר בוול סטריט בעקבות הדיווחים
מערכת ice |  2
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בעולם שבו מודעות סביבתית ובריאותית הולכת וגוברת, תעשיית תחליפי הבשר הייתה אמורה להיות הכוכבת הבאה של עולם המזון. אך המציאות, כפי שמתברר, מורכבת הרבה יותר. סיפורה של חברת ביונד מיט (Beyond Meat) מהווה מקרה בוחן מרתק לאתגרים העומדים בפני התעשייה כולה.
ביונד מיט, שהוקמה ב-2009, הייתה סמל לחדשנות וצמיחה בתחום תחליפי הבשר. עם תמיכה של משקיעים מפורסמים כמו ביל גייטס וליאונרדו דיקפריו, החברה זכתה לתשומת לב עולמית והנפקה מרשימה בוול סטריט ב-2019, שהעלתה את שווייה ליותר מ-10 מיליארד דולר. אך כיום, החברה מתמודדת עם משבר חמור, המאיים על עצם קיומה, כך על פי פרסום בדה מרקר.

לפי דיווחים אחרונים, ביונד מיט מנהלת דיונים עם קבוצת נושים לקראת הסדר חוב, לאחר שנקלעה לקשיי נזילות חמורים. החברה, שהנפיקה אג"ח להמרה בשווי 1.1 מיליארד דולר, מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות. מניית החברה, שפעם הייתה כוכבת בורסאית, צנחה ב-13% לפני פתיחת המסחר בוול סטריט בעקבות הדיווחים.
המשבר של ביונד מיט מעלה שאלות נוקבות לגבי עתיד תעשיית תחליפי הבשר כולה. האם זהו סימן לכך שהתעשייה הגיעה לשיאה מוקדם מדי? או שמא זהו רק משבר זמני בדרך לעתיד שבו תחליפי בשר יהיו חלק בלתי נפרד מהתזונה העולמית?
בעוד שעתידה של ביונד מיט אינו ברור, ברור כי תעשיית תחליפי הבשר עומדת בפני נקודת מפנה. האם היא תצליח להתגבר על האתגרים ולהפוך לחלק אינטגרלי מעתיד המזון העולמי, או שמא תישאר כאפיזודה חולפת בהיסטוריה של תעשיית המזון? רק הזמן יגיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החברה אכלה בשר ממוצא ולכן חסרים לה הערכים כדי להתקיים
    Beyond Beyond 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היזהרו מחיקויים ובמקרה של בשר גם מהמקןר
    סגור
  • 1.
    אנשים הפסיקו עם הרבה בשר ממלא
    מרגלית 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעשייה הזו לא משכנעת.
    סגור