השוק

אנבידיה צריכה להיזהר? סופטבנק רוכשת את המתחרה לשעבר

הקונצרן היפני הודיע על עסקה מתקרבת עם גרפקור, שנחשבה בעבר לאחת מהמועמדות להחלפת ענקית השבבים הבלתי מעורערת. גורמים מקורבים מעריכים כי שווי המהלך עומד על כ-600 מיליון דולר. גם בממשלת בריטניה מברכים על המהלך

מערכת ice | 
שבב של אנבידיה (צילום shutterstock)
ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק הודיעה היום (שישי) כי בכוונתה לרכוש את יצרנית השבבים גרפקור (Graphcore). גרפקור היא חברה בריטית, שבעבר נתפסה בתור אחת המתחרות המרכזיות של ענקית השבבים הבינלאומית אנבידיה. בכך, סופטבנק היפנית הבטיחה למעשה את עתידה של יצרנית השבבים. בעבר, הזהירו בגרפקור כי קיימת אי ודאות ממשית לגבי המשך היכולת של החברה להחזיק מעמד מבחינה כלכלית. 
שר החדשנות הבריטי תמך בעסקה והסביר על חשיבותה בעיניו בראיון בו אמר כי מדובר בסיום משמח לעובדי החברה שעמדו בחוסר וודאות בעקבות הקשיים הכלכליים של החברה ופיטורים מאסיביים. על-פי דיווח ה- Financial Times גורמים מקורבים לעסקה החדשה עם הקונצרן היפני מעריכים כי שוויה של החברה הנרכשת עומד על כ-600 מיליון דולר. שוק הבינה המלאכותית ממשיך לעורר הדים. גם המתחרה הקודמת, אנבידיה, רושמת לאחרונה כותרות רבות. 
מייסד חברת EMJ Capital, אריק ג'קסון, טען לאחרונה שחברת אנבידיה צפויה להגיע לשווי שוק של 6 טריליון דולר. לדבריו, החברה נמצאת ברגע קריטי ומכונן בהיסטוריה שלה. השימוש בבינה מלאכותית משפיע על השוק כולו, בתחומים רבים, ועוד נותר לראות האם תצליח גרפקור לחזור למירוץ ולהעמיד את עצמה בתור מתחרה רצינית לענקית הבלתי מעורערת, בינתיים - אנבידיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה