השוק

אמזון שוברת שיאים: ג'ף בזוס מוכר מניות בשווי 5 מיליארד דולר

מייסד אמזון ג'ף בזוס, החליט לרכב על גל ההצלחה המטאורי של החברה שייסד ולאחר שמניית החברה שברה שיאים במסחר בבורסה, הוא מכריז על מכירת 25 מיליון מניות של החברה הנעמדות בשווי של 5 מיליארד דולר
מערכת ice | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, ממשיכה לשבור שיאים. מניית החברה זינקה ביותר מ-30% מתחילת השנה ושווי החברה חצה לאחרונה את סף ה-2 טריליון דולר. כל אלו גרמו למשקיעים לרשום רווחים מרשימים, בהם גם מייסד החברה ג'ף בזוס
על פי מידע שפורסם ביום שלישי האחרון, בזוס עומד למכור 25 מיליון מניות של החברה, אשר נעמדות בשווי כולל של 5 מיליארד דולר. זוהי לא הפעם הראשונה במהלך השנה הנוכחית שבזוס מוכר מניות של החברה. במהלך חודש פברואר לאחר מניית החברה זינקה ב-80% במהלך 2023, בזוס מכר מניות בשווי של 8.5 מיליארד דולר.
כמו כן, גם לאחר המכירה המדוברת בזוס ימשיך להחזיק בכמות נכבדת של מניות החברה כאשר לאחר שזו תושלם הוא יחזיק בכ-912 מיליון מניות של אמזון, שמהוות 8.8% מכלל המניות הקיימות של החברה. נכון להיום, לפי מגזין פורבס בזוס, מדורג כאדם השני בעושרו בעולם, כאשר הונו העצמי עומד לפי שעה על למעלה מ-214 מיליארד דולר. 
עלייה המטאורית של אמזון בתקופה האחרונה, קשורה קשר הדוק לדוחות הכספיים המוצלחים שהיא הציגה בחודש אפריל וגם להשקעתה הרבה בפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית ושילבה במערכות החברה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה