השוק

הג'וב החדש של אסנת מארק: מינוי פוליטי?

ניר ברקת הציע את שמה בתור חברה במועצת הכלכלה של מכון היצוא. לאחרונה הוסדר מעמדו של הגוף, לאחר כישלון בניסיון להעמידו למכרז. "שמחה להביא מהידע שלי", מסרה חברת הכנסת לשעבר. גורמים העלו חשש: האם יש לה ניסיון מתאים בתחום?
מערכת ice |  1
אסנת מארק (צילום פייסבוק)
למרות שאין לה רקע בתעשייה או במסחר - מונתה חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק לתפקיד נציגת הציבור במכון הייצוא. המכון צפוי להפוך בקרוב לזרוע ממשלתית, ובך לפתוח את הדלת למינויים פוליטיים שונים. למרות זאת, בהתאם להסדרה האחרונה של מעמדו, לחברי המועצות המקצועיות אמור להיות רוב שיוכל לחסום את מינויי של מועמד פוליטי לתפקיד היו"ר. 
בכתבה שפורסמה ב-TheMarker היום (רביעי) פורסם כי ההחלטה להפוך את המכון לזרוע ביצועית של הממשלה התקבלה לאחר ניסיון להסדיר את מעמדו של המון באמצעות מכרז. מהלך זה כשל, לאחר שרק המכון ליצוא הגיש בקשה לנהלו. גורמים במשק מסרו לTheMarker כי החלטה זו היא דווקא חיובית ותמנע ממשרד הכלכלה להחזיק סמכויות נרחבות.
מינוייה האחרון של מארק מעורר הדים. שמה של מארק עלה לאחרונה כאחת המועמדות האפשריות לתפקיד פרוייקטורית הצפון. על-פי דיווח TheMarker' למארק אין ניסיון בתחום המסחר והיצוא ולכן מינוייה מעורר חשש. היא הועמדה לתפקיד על ידי ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה. מארק מסרה בתגובה לחשיפת TheMarker: "אני שמחה להביא מניסיוני ומהידע שלי לטובת קידום היצוא ממדינת ישראל — בהתנדבות מלאה. אני רואה במכון היצוא גוף חיוני, במיוחד בימים אלה, ויכולה להעיד על עשייתו המרשימה והחשובה להגדלת היצוא וחיזוק הכלכלה הישראלית".
ממכון היצוא נמסר בתגובה ל-TheMarker: "עו"ד אסנת מארק לא מונתה למועצת המנהלים של המכון המורכבת מ–11 חברים בלבד, אלא לחברה במועצה הכללית של המכון — המורכבת מ–45 חברים ומתכנסת לעתים רחוקות. מכון היצוא לא מתעסק ולא ממנה את מוסדותיו אלא מדינת ישראל, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר וההסתדרות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלה שממשיכה להחריב בשיטתיות את המדינה. עצוב מאוד (ל"ת)
    גל 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור