בארץ

בעקבות הביקורת: אסנת מארק לא תהיה מנכ"לית משרד המדע

בעקבות הביקורת הציבורית ולאחר שהבינה כי ועדת המינויים ככל הנראה תפסול את מינויה, ח"כ לשעבר אוסנת מארק הסירה את מועמדותה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע, החדשנות והטכנולוגיה. השר אקוניס: "מביע צער על בחירתה"
מערכת ice |  1
אסנת מארק (צילום פייסבוק)
אחרי הביקורת הציבורית, הרמיזה מצד ועדת המינויים ואפילו חיקוי מלגלג ב"ארץ נהדרת", ח"כ לשעבר אוסנת מארק מוותרת על מינויה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע, החדשנות והטכנולוגיה.
אמש הופיעה מארק בפני ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה, אך ככל הנראה קיבלה את הרושם שלא עברה את דרישות הסף לתפקיד, והבינה כי מינויה עומד להיפסל. לפי ההשערות מארק העדיפה לוותר מראש כדי לא להתבזות והודיעה כי היא עצמה מוותרת.
שר המדע אופיר אקוניס פרסם אמש: "הערב הודיעה לי המועמדת שהגשתי לוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה לתפקיד מנכ"לית המשרד, חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, שהיא מבקשת למשוך את מועמדותה לתפקיד. צר לי על בחירתה. האמנתי באמונה שלמה שאוסנת תבצע את התפקיד במקצועיות ומסירות ותתרום תרומה גדולה למשרד אך אני מכבד את החלטתה ומאחל לה מכל הלב הצלחה בכל דרך שתבחר".

הכוונה למנות את מארק לתפקיד הבכיר עוררה ביקורת רבה בשל העובדה שאין לה כל רקע מקצועי ונגיעה לתחום בו עוסק המשרד. לשם השוואה, מנכ"לית המשרד הקודמת הילה חדד-חמלניק הינה בעלת 4 תארים אקדמיים, בהם הנדסת חלל ואווירונאוטיקה בהצטיינות מהטכניון, ובעברה הייתה חברת צוות פיתוח מערכת כיפת ברזל ומערכת חץ-3.
מארק כיהנה כח"כ מטעם הליכוד בכנסות ה-20, ה-21 וה-23, במשך פחות משנתיים במצטבר. בפריימריז לבחירות האחרונות הגיעה למקום ה-59 בלבד ברשימה. לפי שמועות בכנסת, מארק מקורבת מאוד לרעיית רה"מ שרה נתניהו, אשר דחפה למנות אותה לתפקיד בכיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המדינה הפסידה אישיות דגולה
    YOS 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שתלך לפצח גרעינים עם אמסלם
    סגור